شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسناتی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسناتی با اشاره به سفر زمینی آیت الله اعرافی به نجف آباد در شرایط نامساعد جوی، گفت: حقیقتا بار دیگر به ما اثبات شد کار جهادی و جدی راهکار حل مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی صبح امروز در نخستین جلسه پس از حضور آیت الله اعرافی در مدرسه علمیه جامعه الامام منتظر نجف آباد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و میلاد بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امروز هرچه داریم به برکت اقدامات و تلاش‌های امام راحل است.

سفر زمینی آیت الله اعرافی در شرایط جوی نامساعد

وی با اشاره به سفر زمینی آیت الله اعرافی در شرایط جوی و آب و هوایی نامساعد استان، گفت: حقیقتا بار دیگر به ما اثبات شد کار جهادی و جدی راهکار حل مشکلات است و حضور امروز آیت الله اعرافی از این بابت برای ما درس بزرگی است.

امام جمعه نجف آباد، تصریح کرد: حضور مسئولان ستادی حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها و در بدنه حوزه‌های علمیه، بسیار موثر است و باعث دلگرمی طلاب و روحانیون در سطح صف شده و این دلگرمی نیز باعث افزایش انگیزه و موفقیت در امور می‌شود.

اجرای طرح «ادبستان»

وی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره مدیران و معاونین مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد و مجموعه فعالیت‌های انجام شده پرداخت و عنوان کرد: از جمله اقدامات خوبی که به همت معاونت قرآن و عترت مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد اجرا شده، طرح حفظ قرآنی برای نوجوانانی است که در قالب مدرسه آموزش و پرورش در این مجموعه حضور دارند و تحت عنوان طرح «ادبستان» ابتدا در پایه پنجم به روانخوانی صحیح و حفظ سوره‌های کوچک و کاربردی قرآن کریم می‌پردازند و در سال‌های بعد در کنار تحصیل دروس آموزش و پرورش به امر حفظ کل قرآن کریم مشغول می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسناتی اذعان کرد: معتقدم یک طلبه باید از ابتدا برای امر تبلیغ دینی تربیت شود و لذا براین اساس برنامه‌ریزی‌های فشرده و کاربردی در معاونت تبلیغ مدرسه علمیه آموزش داده می‌شود.

اعزام اساتید به ۵۲ مدرسه دانش آموزی

وی با اشاره به جایگاه خاص نجف آباد در حوزه آموزش، همچون داشتن بیش از ۳۰۰ مجموعه و مرکز دینی و آموزشی، دانشگاه‌های بزرگ آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر با همت معاونت تبلیغ، اساتیدی متخصص و انقلابی را در به بیش از ۵۲ مدرسه آموزش و پرورش اعزام کردیم که ماحصل آن برکات بسیار زیادی بود و رابطه رفاقتی بین دانش آموزان و طلاب برقرار شده است.

امام جمعه نجف آباد خاطرنشان کرد: معتقدیم امروز باید به داد و کمک حال معلمان برسیم، چرا که مشکل ما دانش آموزان نیستند، لذا از چند سال گذشته تا کنون فعالیت‌هایی را در زمینه تربیت و دانش افزایی تحت دوره‌های ضمن خدمت برای معلمین و مربیان مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در نجف آباد برگزار کردیم.

وی افزود: به منظور تقویت زیرساخت‌های قرآنی در مدارس آموزش و پرورش سطح شهرستان همچون احداث و تجهیز سالن‌های نمازخانه در مدارس، تهیه جوایز بین الصلاتین ویژه نوجوانان و فعالیت طرح‌های مختلف قرآنی در سطح مدارس، خیریه قرآن و نماز را با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه راه اندازی کرده‌ایم، که برکات خوبی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسناتی با اشاره به سرمایه ویژه فرق ضاله در شهرستان نجف آباد از ده‌ها سال قبل تاکنون، گفت: فرق مختلف و ضاله سعی در جذب مردم این شهرستان را داشته‌اند، ولی با همت علمای سلف در این شهرستان و تلاش روحانیون و حوزویان، اقدامات فرق ضاله خنثی شده است.

برگزاری بیش از ۱۰ هزار روضه خانگی

وی در پایان اظهار کرد: تا امروز بیش از ۱۰ هزار روضه خانگی تحت "طرح ثاقب" در سطح شهرستان برگزار شده که در امر خنثی سازی فعالیت‌های فرق ضاله بسیار موثر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha