پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در عرصه تبلیغ بیش از ۱۰ طرح به صورت ویژه پیگیری می شود که یکی از این طرح ها طرح مبلغین امین است، گفت: از مبلغین امین بابت تأخیری که به دلیل نقض عهد یکی از وزارت خانه ها بود، عذرخواهی می‌کنیم و امسال به بیش از آمار ۲۰ هزار مبلّغ امین دست یافتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله علیرضا اعرافی در جمع مبلغین مدارس امین نجف آباد با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندش امام خمینی(ره) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ساحت های مختلفی دارد، لذا این بانو از منظرهای مختلف برای ما الگو است، عنوان کرد: سه بانو حضرت خدیجه، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هر سه نقش های متفاوتی داشتند و در زمان ها ی مختلف بودند، اما هر سه بانو مدیر، نقش آفرین و راهبر یک برهه ای از تاریخ پر از بحران بودند و در قامت یک رهبر حاضر شدند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: این سه بانو یک وجه مشترک داشتند و آنکه راهبر و پیشتاز در عرصه ای بودند که هیچ کس نبود، براین اساس آگاهی و هوشمندی و درک درست از واقعیت و حضور صحیح در صحنه و نهراسیدن وظیفه امروز خواهر و برادری است که در آموزش و پرورش حضور می یابد.

وی افزود: حوزه علمیه در عصر انقلاب باید بیش از وضعیت فعلی فعال و تأثیرگذار باشد و برای این امر باید کمرهمت بسته شود و با روحیه حسینی و زینبی اقدام کنیم و تلاش بی وقفه داشته باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: برای حوزه علمیه آینده هم اسناد راهبردی و هم برنامه پنج ساله طراحی شده است، همچنین شورای هماهنگی نهادهای حوزوی شکل گرفته و در ذیل این برنامه های راهبردی و میان مدت، ده ها برنامه مهم دیگری طراحی شده است که تهیه طرح آمایش حوزه علمیه یکی از این برنامه ها است.

وی ابراز کرد: توافق با نهادهای حاکمیتی و نقش آفرین در جامعه از دیگر برنامه ها است، در این عرصه ۵۰ رسالت و وظیفه برای حوزه علمیه تعریف شده است و برای ارتباط حوزه علمیه با صحنه های عملی و میدانی در صدد به امضا رساندن توافقات با مسئولین در لوای برنامه مشترک هستیم.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: یکی از این نهادها آموزش و پرورش است که ۳۹ برنامه مشترک طی یک برنامه پنج ساله امضا شده و توافق صورت گرفته است، طی این توافق اصرار داریم هر ساله یک الی دو هزار نفر از طلاب خواهر و برادر در آموزش و پرورش جذب و فعال شوند و در سه سال اخیر نیز این اقدام صورت گرفته، به غیر از این، طرح هایی مثل سرباز طلبه در آموزش و پروش و طرح امین را پیگیری کرده ایم.

وی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ بیش از ۱۰ طرح به صورت ویژه پیگیری می شود که یکی این طرح ها طرح مبلغین امین است، گفت: از مبلغین امین بابت تأخیری که به دلیل نقض عهد یکی از وزارت خانه ها بود، عذرخواهی می کنیم و امسال به بیش از ۲۰ هزار مبلّغ امین دست یافتیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: تبلیغ های تعریف شده و خروجی های هدفمند جز راهبردهای حوزه علمیه است. پای طرح امین و رفع مشکلات آن ایستاده ایم، مبلغین امین توجه کنند که تربیت یک مقوله با ابعاد و اضلاع پیچیده است و علوم تربیتی یک منظومه ای از علوم مختلف است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز برای حضور در مدارس و جمع نوجوانان نیازمند تفکر فلسفی و کلامی هستیم تا بتوانیم پاسخگوی بسیاری از سؤالات آنها باشیم؛ کشف دنیای درون نوجوانان که کار راحتی هم نیست یک امر لازم و ضروری است و باعث جذب نوجوانان و دانش آموزان می شود.

وی افزود: ما اگر جوانان و نوجوانان را نشناسیم نمی توانیم در درون آنها نفوذ کنیم؛ هنر شخصی در امر تربیتی یک امر لازم است، مهارت ارتباطی و سلیقه برخورد از دیگر عوامل موثر در امر تربیت است؛ بد سلیقگی نتیجه منفی در کار تربیتی دارد.

به گفته مدیر حوزه های علمیه کشور مبلغین امین باید هر روز مطالعه داشته باشند و از مطالعه غافل نشوند؛ سیر مطالعاتی در امر تبلیغ ضرورت دارد، نکته حائز اهمیت این است که برای یک تربیت خوب در مدرسه آموزش و پرورش باید یک مبلغ امین، مدیر، معاونین و به ویژه معاون پرورشی با یکدیگر ید واحده بوده و هم سخن، هم عقیده و همراه برای نجات نسل امروز باشند.

وی عنوان کرد: نوجوان خوب امروز به مراتب بیشتر از نوجوانان چند دهه قبل ارزشمند است، چرا که هجمه های مختلف فرهنگی امروز غیر قابل انکار است، باید در مدارس آموزش و پرورش تیم قوی شکل گیرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: خلاق فردی مبلغ امین از دیگر رموز موفقیت مبلغین است؛ تواضع و فروتنی در بسیاری از امور پیش برنده است و یک روحانی باید اهل تواضع و فروتنی و صبر باشد. ارتباط خوب اجتماعی و اخلاق فردی حرف اول را در نفوذ بین دانش آموزان می‌زند.

فعالیت ۲۰ هزار مبلغ طرح امین در مدارس دانش آموزی | طراحی ۳۹ برنامه مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha