دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) درمدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل

حوزه / رئیس موسسه مسجد به نقش روحانیون در کاهش مسائل روحی و روانی مردم اشاره کرد و گفت: سرانه ورزش، مسکن، فضای سرانه پزشک درست کردیم، ولی به فکر درست کردن سرانه روحانی که در رفع مسائل روحی و روانی مردم تأثیرگذارند، نبودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شب گذشته جشن میلاد حضرت زهرا(س) با حضور اساتید، طلاب و خانواده هایشان و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی رئیس موسسه مسجد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه تنها یاور حضرت علی(ع) ایشان بود، اظهار داشت: اول کسی که به حضرت علی(ع) اقتدا کرد یک زن بود.

وی، زن را عامل آرامش مرد دانست و افزود: براساس آیات قرآن کسی که همسر ندارد، آرامش ندارد، لذا بزرگترین نعمت در دنیا زن و شوهر است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، یادآور شد: جوانان قبل از ازدواج با تحقیق باید با فردی ازدواج کنند که با هم تفاهم فکری داشته باشند.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ زاد و ولد در کشور و با بیان اینکه چرا باید در مرفه‌ترین مکان تهران زاد و ولد منفی باشد؟ گفت: کسانی که فقر را عامل کاهش زاد و ولد در کشور می‌دانند، سخت در اشتباهند.

رئیس موسسه مسجد، با بیان اینکه سرای سالمندان اختصاص به افراد بدون فرزند می‌باشد، ادامه داد: در حالی که قبلا ۸۰ درصد افراد سالمند در آسایشگاه‌های سالمندان به دلیل نداشتن فرزند نگهداری می‌شدند، در حال حاضر ۹۰ درصد سالخوردگان در آسایشگاه‌های سالمندان افرادی هستند که از تمکن مالی برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج در خانواده‌ها تأکید کرد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها قبل از تهیه خانه، به فکر ازدواج و کار فرزندانشان باشند.

وی به نقش روحانیون در کاهش مسائل روحی و روانی مردم اشاره کرد و افزود: سرانه ورزش، مسکن، فضای سرانه پزشک درست کردیم، ولی به فکر درست کردن سرانه روحانی که در رفع مسائل روحی و روانی مردم تأثیرگذارند، نبودیم.

وی، به اذعان وزرای قبلی بهداشت و درمان کشور مبنی بر اینکه بیش از ۸۰ درصد بیماری‌های مردم متأثر از مسائل روحی و روانی است، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کسی که از روحیه و روان خوب برخوردار باشد، دچار بیماری‌های صعب العلاج نمی‌شود.

رئیس موسسه مسجد، نقش روحانیون در ایجاد امنیت در جامعه را بیش از نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: امام راحل به عنوان یک مجتهد در سخت‌ترین شرایط وقتی که صدام به کشورمان حمله کرد، با گفتن اینکه یک دزد آمده یک سنگ پرت کرده، به مردم آرامش دادند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha