پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: طلاب شهید، تکلیف مدار و زمان شناس بودند و آنچه ما را در برابر دشمن پیروز نگه می‌دارد، زمان شناسی و تکلیف مداری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلیزاده سرایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز در یادواره شهدای طلاب و روحانیون شهرستان میانه با بیان اینکه طلاب شهید، تکلیف مدار و زمان شناس بودند، اظهار داشت: آنچه ما را در برابر دشمن پیروز نگه می‌دارد، زمان شناسی و تکلیف مداری است.

وی تکلیف مداری را درنگ نکردن در برابر دستورات فرمانده در زیر تیرباران گلوله‌های دشمن معنا کرد و گفت: طلاب و روحانیون در سخت‌ترین میادین جنگ و در خط مقدم جبهه حضور یافته و مسئولیت‌های خطیری عهده دار شدند، ولی بسیاری از آنان در اوج غربت و ناشناخته به شهادت رسیدند.

وی افزود: اخلاص، شاخصه این جهادگران بود، آنها کسانی بودند که به دنبال پست و مقام نبودند و تنها برای رضای الهی می‌جنگیدند.

حجت الاسلام سرایی با بیان اینکه اگر دیروز هدف دشمن از تفرقه افکنی، حکومت کردن بود، امروز به فکر نابود کردن است، گفت: باید آگاه باشیم که امروز دشمن به دنبال ذبح شیعه است و این وظیفه تبیین گران را بسیار سنگین کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا بر ضرورت تحول تبیین گری از تریبون‌های بی‌خاصیت و سخنرانی‌های کلیشه‌ای به سمت تریبون‌های انقلابی، عملگرا و مصداقی تأکید کرد و گفت: تحول گرایی باید از تریبون داران آغاز شود و هر کس با هر وسیله‌ای که دارد اعم از دست، زبان و قلم و با تمام هوشیاری، صدق، دقت، دوری از تعصبات بی‌جا و سعه صدر وارد میدان تبیین شود.

حجت الاسلام سرایی یکی دیگر از عرصه‌هایی که دشمن به شدت برای اجرای آن سرمایه گذاری می‌کند را تخریب روحانیت و جایگاه آن دانست و یادآور شد: روحانیت نقش عظیمی در شکل گیری و ماندگاری انقلاب داشته‌اند و زنده بودن انقلاب و ماندگاری آن به برکت امامین انقلاب و حضور قاطع مردم در صحنه است، به همین سبب روحانیت اکنون مورد آماج حملات شدید و شبانه روزی دشمن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فتنه به ظاهر خاموش شده ولی آتش زیر خاکستر است، گفت: لازم است تا با هوشیاری، در عرصه جهاد تبیین و آگاه سازی مردم تلاش کنیم.

گفتنی است آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلاب و روحانیون شهرستان میانه با محوریت شهید شاخص سال ۱۴۰۱ حجت الاسلام شهید محمدتقی واعظی، در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha