پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی

حوزه/ امام جمعه رشت با اشاره به اغتشاشات چند ماهه گذشته و شعارهای عده‌ای علیه رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره حافظ منافع امت‌ها و مدافع حریم انسان‌ها بوده‌اند و آگاهانه در برابر سلطه و قدرت‌های زر و زور جهانی ایستادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در جشن عمامه گذاری طلاب استان گیلان و تجمع طلاب، روحانیون و مردم ولایتمدار رشت در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس مرجعیت و ولایت در مصلای این شهر، با اشاره به اقدام سخیف نشریه فرانسوی، اظهار داشت: شیطان برای به انحراف کشاندن انسان‌ها و جامعه سعی در ایجاد شبهه و وسوسه می‌کند، سپس میزان تاثیر کار خود را می‌نگرد و اینجاست که انسان تبدیل به شیطانِ مجسم می‌شود.

وی داشتن ادب در گفتار را برابر با ایمان دانست و تصریح کرد: بسیاری از رسانه‌های سلطه امروز در حال وسوسه و ایجاد شیطان‌های مجسم هستند، لذا اگر پیروان آیین توحیدی به‌موقع جلوی جریانات باطل نایستند، جای حق و باطل و جلاد و شهید عوض خواهد شد و طرفداران باطل طلبکار می‌شوند، اما اقدام به‌موقع از سوی جریان حق موجب محو باطل می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کشورهایی همچون ایالات متحده و صهیونیسم بین‌الملل که ادعای حقوق بشر دارند، امروز ضایع‌کننده و ویران‌کننده‌ترین کشورها در زمینه حقوق بشر هستند، ابراز داشت: اسلام تنها دینی است که به آزادی انسان‌ها به ویژه زنان با رعایت حدود و اختیارات همراه با عقلانیت، عرف و شرع می‌اندیشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه غرب، زن را مانند کالا و جنس ضعیف مورد تحقیر قرار می‌دهد، افزود: برخی کشورهای به‌ ظاهر مسلمان، حقوق اسلامی که شرع مقدس برای زن تعیین کرده را رعایت نمی‌کنند، اما مورد اعتراض سازمان‌های جهانی قرار نمی‌گیرند، اما جمهوری اسلامی که به اذعان خردمندان داخل و خارجی برای زن جایگاه پرعظمتی تعریف کرده، به آن معترض هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه دنیا مملوء از جنایات حقوقی از سوی سردمداران برخی کشورها شده است، تصریح کرد: استعمار تمام ابزارهای رسانه‌ای خود را علیه اسلام به کار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: ۴۳ سال از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و دشمن امروز مرکز ثقل دنیای اسلام یعنی مرجعیت و رهبری جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده، در حالی‌که رهبر معظم انقلاب امروز دیده‌بان بیدار بشریت هستند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نه‌ تنها دیده‌بان امت اسلام و جامعه ایرانی بلکه دیده‌بان بیدار و فکور دنیای بشریت هستند، به همین خاطر دشمنان سعی دارند تمام افکار و قدرت سلطه جهانی را بر مساله مرجعیت و رهبری ایران متمرکز کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اغتشاشات چند ماهه گذشته و شعارهای عده‌ای علیه رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره حافظ منافع امت‌ها و مدافع حریم انسان‌ها بوده‌اند و آگاهانه در برابر سلطه و قدرت‌های زر و زور جهانی ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به تبعات عدم توجه برخی دولت‌ها به نظریه رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های گذشته، افزود: بسیاری از دولت‌ها، طرح‌ها و نظریه‌های ایشان را در سیاست داخلی و خارجی عملیاتی نکردند و اگر گوش به فرمان ایشان بودند، امروز شاهد بسیاری از نابسامانی‌ها در بخش سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نبودیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، برخی اقدامات دولت سیزدهم با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: موفقیت در عرصه واکسیناسیون کرونا و کسب رتبه نخست جهان در این حوزه، حذف ارز ترجیحی، مثبت شدن تراز تجارت خارجی کشور، ارتباط موثر با همسایگان و قدرت‌های نوظهور، حضور جدی در اجلاس‌هایی همچون شانگهای و بریکس و حضور بی‌واسطه رییس جمهور در بین مردم از موفقیت دولت‌ فعلی با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبری بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، دوری از حاشیه‌سازی در دولت، راه‌اندازی صدها واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور و هماهنگی میان سران قوا را جزو دیگر اقدامات مثبت دولت سیزدهم برشمرد و گفت: حفظ عزت و اقتدار کشور در میز مذاکره و گره نزدن اقتصاد و اقتدار جامعه به مذاکره در این دولت دنبال شد که ثمره عمل به دستورات رهبری است.

امام جمعه رشت، با اشاره به اظهارات خبرنگار صهیونیستی مبنی بر تنفر مسلمانان و غیرمسلمانان جهان از این رژیم غاصب، خاطرنشان کرد: دشمنان، میلیاردها دلار هزینه کردند تا جمهوری اسلامی را منهدم کنند، اما نظام اسلامی با تکیه بر مردم، توان بسیج و ایثارگران و مدافعان امنیت، توانست بساط فتنه را جمع کند در حالی‌که کشورهایی همچون آلمان و فرانسه هنوز درگیری دارند و نتوانسته‌اند کاملاً جمع کنند.

وی قدرت‌ مدیریتی نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بسیاری از مسلمانان و فرهیختگان امروز به این باور رسیده‌اند که اگر جوامع بشری براساس منویات و مدیریت‌های اسلامی اداره شوند، قدرت‌های سلطه به زباله‌دان تاریخ خواهند رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha