یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه شناخت مقام معظم رهبری در اغتشاشات از دشمن، کامل‌ بود، گفت: علیرغم اینکه دشمن با مهندسی کامل و در اختیار داشتن ابزارهای لازم در آشوب‌ها با شکست روبرو شد، ولی مشخص شد که شناخت رهبری از دشمن کامل‌تر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیة الله الاعظم (ع) این شهر ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دهند، نمی‌دانند که زن و همسر یکی از اسباب آرامش در خانه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به نقش زن در ایجاد آرامش در خانواده اشاره و با بیان اینکه زن از مخلوقات خداوند برای آرامش انسان است، گفت: بر اساس آیات قرآن، خانم در منزل مایه آرامش همسر و فرزندانش است.

وی به حکمت هفتم نهج البلاغه در صدقه دادن به عنوان داروی ثمر بخش اشاره کرد و گفت: دارویی که از داروخانه می‌گیریم ممکن است اثر داشته باشد یا نداشته باشد، ولی امیرالمومنین(ع) فرمودند، صدقه یک داروی اثر گذار است.

حجت اسلام والمسلمین حسینی، صدقه را مهریه بهشت دانست و تصریح کرد: صدقه فقط با پول دادن نیست، بلکه انجام کارهای پسندیده، خوب و کمک به هم‌نوع در جامعه برای مومنین صدقه محسوب می‌شود.

امام جمعه کاشان، حضرت زهرا (س) و پیامبراکرم(ص) را عالی‌ترین وسیله رسیدن به بهشت دانست و گفت: هرکس بخواهد به عالی‌ترین درجه بهشت برسد، باید با خلوص نیت و عمل به ولایت حضرت زهرا(س) ایمان داشته باشد.

وی ضمن گرامی داشت سالگرد تولد حضرت امام(ره)، به خاطره‌ای از رفتار ایشان در منزل اشاره کرد و یادآور شد: از خادم حضرت امام(ره) نقل شده است که ایشان علیرغم اینکه رهبر جهان اسلام بود، هفت بار در شبانه روز قرآن می‌خوانند با همسرش مهربان بودند و احترام زیادی برای خانواده و همسر خود قائل می‌شدند، ضمن اینکه برای سلامتی اعضای خانواده‌اش همیشه صدقه می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با گرامی داشت سالروز شهادت نواب صفوی، اظهار داشت: شهید نواب در ۳۳ سال عمرش ضمن کارهای اثرگذار بسیار، در ده سال آخر عمرش با راه‌اندازی چندین شعبه فدائیان اسلام، سرانجام به دستور مستقیم شاه به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه شناخت مقام معظم رهبری در اغتشاشات از دشمن، کامل‌ بود، گفت: علیرغم اینکه دشمن با مهندسی کامل و در اختیار داشتن ابزارهای لازم در آشوب‌ها با شکست روبرو شد، ولی مشخص شد که شناخت رهبری از دشمن کامل‌تر بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha