پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ر

حوزه / امام جمعه قمصر، گفت: اروپایی‌ها به دلیل اینکه مسبب همه این شکست‌ها و ناکامی‌ها را رهبر معظم انقلاب می‌بینند، لذا از روی عجز و ناتوانی کاری غیر از توهین و تمسخر نمی‌توانند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: آرزو داشتیم جشن امروزمان را توأم با جشن ظهور امام زمان(عج) برپا می‌کردیم، اما نشد.

امام جمعه قمصر، با اشاره به واقعه نوزدهم دی، این روز را سرآغاز انقلاب اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: در این روز با آگاهی و بیداری طلاب، روحانیون و مردم شهر قم در واکنش به مقاله موهون روزنامه اطلاعات به امام راحل و بدنبال آن با حمله رژیم سفاک پهلوی به مردم، تعدادی زخمی و شش نفر به شهادت رسیدند.

وی چهلم ۱۹ دی شهدای قم را زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: نباید اجازه دهیم اتفاقات چهلم، ۱۹دی که منجر به شهادت ده‌ها نفر به دست رژیم پهلوی در شهر مقدس قم شد، از ذهن جوانان و نوجوانان ما پاک شود.

حجت الاسلام کتابچی، به حضور پرشور مردم نجف آباد در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی اشاره کرد و یادآور شد: مردم این شهر می‌گفتند تا به حال این شهر چنین خروشی را به خود ندیده بوده است.

وی به حضور حماسی و چند میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر این شهید، در واقع پاسخ محکمی به دشمنان ایران به‌خصوص آمریکای جنایتکار بود.

امام جمعه قمصر، ضمن محکوم کردن اقدام مذبوحانه نشریه صهیونیستی فرانسوی در اهانت به مرجعیت شیعه و ولی امر مسلمین جهان، خاطرنشان کرد: امروز بعد از نماز جمعه سراسر کشور این خروش و زنده بودن خودش را نشان خواهد داد.

وی، با بیان اینکه کاریکاتور موهن نشریه شارلی ابدو علیه مرجعیت شیعه و ولایت با بقیه اقدامات فرانسه همخوانی دارد، یادآور شد: وقتی رئیس جمهور کشوری که عضو شورای امنیت سازمان ملل است، اقتصاد سوم اروپاست و ادعا دارد مهد دموکراسی دنیاست با شخصیتی در حد یک خبرنگار معلوم الحال دیدار می‌کند، چه انتظاری از این مجله باید داشت؟

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه فرانسه حق دارد عصبانی باشد، زیرا روزگاری همراه با بریتانیا چنان قدرت و نفوذی داشتند که متصرفات عثمانی در غرب آسیا را تقسیم می‌کردند، گفت: اهمیت سوریه آن زمان برای پاریس تا آنجایی بود که وقتی یک پادشاه نزدیک به انگلیس در دمشق تاج گذاری کرد، آنها تحمل نکردند و با لشکر کشی پاسخ دادند.

امام جمعه قمصر، از دست دادن قدرت نفوذ در لبنان، قدرت جدید هسته‌ای و موشکی ایران را عوامل اصلی عصبانیت فرانسه از رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: لبنان سرزمینی بود که تمام روسای جمهور این کشور با هماهنگی فرانسه انتخاب می‌شدند، ولی بعد از حادثه انفجار بندر بیروت، ماکرون قدرت نفوذ در لبنان را از دست داد و شبیه پدرخوانده‌ها به آنجا رفت.

وی شکست در بحران اوکراین، عراق و کشورهای اروپایی در اغتشاشات اخیر را از دیگر موارد عصبانیت غربی‌ها از رهبر انقلاب عنوان کرد و افزود: اروپایی‌ها به دلیل اینکه مسبب همه این شکست‌ها و ناکامی‌ها را رهبر معظم انقلاب می‌بینند، لذا از روی عجز و ناتوانی کاری غیر از توهین و تمسخر نمی‌توانند، انجام دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha