یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی کشور، فردی آشنا با نظام فرهنگی و مبانی امامین انقلاب و نظریه پرداز است و امیدواریم در دوره جدید شورا، شاهد تحول اساسی در ساختارهای فرهنگی و حکمرانی فرهنگی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در شرایط فعلی لازم است تا دولت نسبت به اقتصاد، معیشت مردم و مدیریت فضای مجازی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: با وجود انتقاداتی که نسبت به برخی از موضوعات وجود دارد، اما بنای دولت خدمت به مردم است و در این عرصه شبانه روز در حال تلاش است.

امام جمعه همدان، با اشاره به معرفی حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی کشور، فردی آشنا با نظام فرهنگی و مبانی امامین انقلاب و نظریه پرداز است و امیدواریم در دوره جدید شورا، شاهد تحول اساسی در ساختارها و حکمرانی فرهنگی باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی فرهنگ متأثر از اقتصاد و سیاست و زیر مجموعه آن تعریف می‌شود، گفت: فرهنگ‌ روح حاکم بر جامعه است و اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و در عرصه سیاست موفق باشیم، باید به فرهنگ توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: اینکه با وجود مجموعه‌های فرهنگی فراوان اما در عرصه فرهنگ تاثیر گذاری‌ها کم است، تأکیدی است بر لزوم تجدید نظر در عرصه مسائل فرهنگی و ساختارهای فرهنگی.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، خاطرنشان کرد: در نگاه حضرت امام(ره) به عنوان یک عارف و عالم برجسته، بزرگترین مسئولیت برای یک زن، بچه داری و تحویل یک فرد موفق به جامعه است و این نقش منافاتی با فعالیت اجتماعی بانوان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه گاهی دغدغه اول بانوان پیدا کردن شغل است، در حالی که حس مادری یعنی حس انسان پروری و تربیت انسان، گفت: امروز باید جایگاه مادری را در جامعه تقویت کنیم و اجازه ندهیم تمدن غربی که کرامت را از جامعه بانوان گرفته است به ترویج فرهنگ خود بپردازد.

وی با محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت و ولایت، اظهار داشت: دشمن باید بداند که با این اقدامات توهین آمیز نخواهد توانست نور اسلام را در دنیا خاموش کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha