دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خزعلی

حوزه/ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان کشور از مطالبات زنان کشور در سفرهای استانی را تولید پوشاک اسلامی و یا اختصاص یارانه به چادر بیان کرد و گفت: حل این مشکل نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها برای حمایت از تولید پوشاک اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، ظهر امروز در جمع بانوان حوزوی و جمعی از زنان نخبه یزدی، در مدرسه علمیه کاظمیه با تبریک روز میلاد حضرت زهرا(س) اظهارداشت: مطالبات زنان را در استان‌ها پیگیری کرده‌ایم و اغلب مطالبات مشابه است ولی برخی مطالبات در یزد تازگی داشت، از جمله کم بودن مدت زمان مرخصی زایمان به بانوان حوزوی نسبت به دانشجویان که نیازمند پیگیری است.

وی ابراز کرد: همه اقشار جامعه زنان باید با هم افزایی و ایجاد انسجام در رشد و پیشرفت یکدیگر بکوشیم و با از خود گذشتگی برای همدیگر کار کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در قشر بانوان، مسائل خانواده و سرعت گرفتن مسئله طلاق، اظهارداشت: لازم است تا رفع مشکلات زنان با ابلاغ و کار فرهنگی حساب شده از دوره دبستان شروع شود.

خزعلی، از راه اندازی دوره‌های مشاوره بعد از ازدواج خبر داد و گفت: در سفر قبلی رئیس جمهور به یزد، اعتباراتی برای زنان یزدی دیده شده بود که ۸۰ درصد آن محقق شده و ۲۰ درصد آن تا پایان سال محقق می‌شود.

وی، یکی از مطالبات زنان شاغل کشور را با توجه به مشکلات اقتصادی، قرار دادن حق اولاد در فیش حقوقی بیان کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، یکی دیگر از مطالبات زنان را ایجاد مراکز مهدکودک در ادارات عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز در دست پیگیری است.

خزعلی، در مورد بیمه زنان خانه دار گفت: هم اکنون زنان خانه دار دارای سه فرزند با پرداخت سهم کمتری نسبت به دیگر زنان بیمه می‌شوند و امیدواریم این پوشش بیمه‌ای برای همه زنان خانه دار فراگیر شود.

وی، از مطالبات زنان کشور در سفرهای استانی را تولید پوشاک اسلامی و یا اختصاص یارانه به چادر بیان کرد و افزود: حل این مشکل نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها برای حمایت از تولید پوشاک اسلامی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، از اهدای مسکن به سه خانواده دارای چهار قلو در شب گذشته در یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد: مسکن به صورت عادلانه برای همه خانواده‌های پرجمعیت فراهم شود.

خزعلی، صبر و مقاومت همه مادران شهدا را ستود و گفت: مادران شهدا بیشترین تأثیر را در زمینه مقاومت و عزت مندی ملت ایران داشته‌اند و ما به دنبال ارائه الگوی جهانی زن مسلمان، به جهان هستیم.

وی، با یادآوری زنان بزرگ عالم از جمله حضرت آسیه(س) همسر فرعون و حضرت مریم(س)، اظهار داشت: آسیه(س) نماد ایستادگی، حق طلبی و مبارزه با ظلم است و مریم (س) نیز نماد مسئولیت پذیری، پاکی و مقاومت در برابر جوّ نامناسب اجتماعی زمان است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، خاطرنشان کرد: زن ظرفیت الگو شدن برای همه زنان و مردان را دارد و خداوند بهترین و متقی‌ترین‌ را به ما معرفی کرده و حضرت فاطمه(س) را انتخاب کرد تا سیره پیامبر اسلام(ص) در نسل ایشان مستمر شود.

وی افزود: حضرت فاطمه(س)، فخر زنان و موجب مباهات زنان است و خداوند مسئولیت‌های حق حیات و زندگی و نشاط بخشی را به زن سپرده است.

در پایان این مراسم از جمعی از زنان فرهیخته یزد از جمله دکتر فاطمه حقیر السادات دکترای تخصصی نانوبیوتکنولوژی، عضو شورای اسلامی شهر و پژوهشگر برتر بین المللی، دکتر مریم افتخار استاد دانشگاه، متخصص زنان و زایمان و پژوهشگر برتر، دکتر سیما راغبیان پژوهشگر و دکتر حانیه مازارچی دکترای معارف قرآن و پژوهشگر با حضور انسیه خزعلی و حسینی مطلق مدیر کل امور بانوان استانداری یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha