جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آیت الله مصباح زمانی که جامعه نیاز به تبیین داشت و اسلام مورد هجمه قرار گرفته بود، شخصا به دورترین نقاط کشور رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در همایش بزرگ «استاد فکر» و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با گرامیداشت یاد و خاطره علامه مصباح، اظهار داشت: یکی از برجستگی‌های آیت الله مصباح(ره) تصور دقیقی بود که ایشان از مسائل مختلف داشتند.

وی با تأکید بر اینکه موضع گیری‌های آیت الله مصباح(ره) در مسائل سیاسی بر اساس حب و بغض فی الله بود، گفت: این یعنی علامه مصباح اگر حرفی می‌زدند و موضع گیری داشتند برای خدا بود نه غرض شخصی.

امام جمعه با بیان اینکه ابوذر فریادرسی بود که فریاد عدالت خواهی را سر می‌داد، یادآور شد: امروز اگر می‌خواهیم ابوذر وار حرکت کنیم باید همانند ابوذر مطالبه‌گری‌ها وحرف‌های ما برای تحقق عدالت باشد نه برای رسیدن به منافع شخصی.

وی بازگشت راستین به قرآن کریم را نیاز امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: فتنه‌هایی که گاهی از موارد با آن روبرو می‌شویم با بازگشت به قرآن، به سکوت و آرامش تبدیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به تلاش آیت الله مصباح(ره) در تبیین و رفع شبهات در جامعه، اظهار داشت: گاهی برخی از علما و طلاب از وظیفه‌ای که قرآن برای آنها قائل شده که همان تبلیغ است، غافل می‌شوند.

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) در دهه های ۷۰ و ۸۰ زمانی که جامعه نیاز به تبیین داشت و اسلام مورد هجمه قرار گرفته بود، شخصا به دور ترین نقاط کشور رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه تواضع آیت الله مصباح (ره) از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود، خاطرنشان کرد: ایشان هیچ گاه نگفتند من علامه، آیت الله و مفسر هستم بلکه با تواضع خود در مسیر تحقق جهاد تبیین همیشه در تلاش بودند و در دور ترین نقاط کشور نیز به دنبال تبیین و ارتباط برای از بین بردن شبهات بودند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز باید تفکر اصیل اسلامی را در جامعه منتقل کنیم، گفت: موسسه حضرت امام(ره) در قم پژوهش‌های خوبی را در عرصه علوم اسلامی و انسانی انجام داده که لازم است این مسایل به جامعه و قشر فرهیخته منتقل شود.

امام جمعه همدان، در پایان با محکوم کردن اقدام اخیر علیه سپاه پاسداران، یادآور شد: آرامشی که امروز پارلمان اروپا در جلسه خود دارد را مرهون شهدای مدافعان حرم و سردار سلیمانی هستند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha