شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مصباح

حوزه / عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تکلیف‌مداری را از ویژگی‌های بارز آیت الله مصباح عنوان کرد و گفت: آیت الله مصباح در تمامی صحنه‌های علمی و مبارزاتی خود به دنبال تشخیص وظیفه بودند و هیچگاه از ملامت‌ها نترسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ظهر امروز در همایش بزرگ «استاد فکر» و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، تکلیف‌مداری را از ویژگی‌های بارز آیت الله مصباح عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله مصباح در تمامی صحنه‌های علمی و مبارزاتی خود به دنبال تشخیص وظیفه بودند و هیچگاه از ملامت‌ها نترسیدند.

وی افزود: با وجود آنکه علامه مصباح در اوایل جوانی به درجه اجتهاد رسیده بودند، اما سراغ درس‌هایی رفتند که کمتر به آن توجه می‌شد، چرا که انگیزه‌ای برای طلاب ایجاد کنند تا وارد آن عرصه‌ها بشوند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با تأکید بر اینکه علامه مصباح، قبل از انقلاب روحیه وظیفه‌مداری در عرصه اقدامات اجتماعی و مبارزاتی داشتند، گفت: آیت‌الله مصباح زمانی که احساس کردند اسلام مورد هجمه قرار گرفته شهر به شهر برای جهاد تبیین سفر می‌کردند و شخصا در دورترین نقاط به صحبت با مردم می‌پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب و زمان تأسیس ستاد فرهنگی، آیت الله مصباح طرح دفتری حوزه علمیه و دانشگاه جهت اسلامی کردن دانشگاه‌ها را مطرح کردند، یادآور شد: جدیت، پیگیری و غیرتمندی علامه مصباح از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی ایشان بود تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز بر غیرت دینی ایشان تأکید داشتند.

فرزند آیت الله مصباح تصریح کرد: آیت الله مصباح بالاترین چیزی که برای انسان ارزشمند است را دین می‌دانستند و لذا برای حفظ آن و آرمان‌های موجود با غیرت تمام وارد میدان می‌شدند.

وی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح، حاصل ۷۰ سال کار علمی را در طرح ولایت، برای جوانان ارائه کردند، گفت: امروز بیش از صدهزار فارغ‌التحصیل طرح ولایت در سراسر کشور حضور دارند که با اعتقاد از آرمان‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به اینکه رهبری نیز تأکید داشتند که امروز همین روحیه غیرتمندی خردمندانه مورد نیاز جامعه است، گفت: اگر امروز شاهد آثار هجمه‌های فرهنگی هستیم، به علت ضعف‌های سال‌های قبل است، البته اقدامات فرهنگی خوبی در کشور صورت گرفته اما متناسب با هجمه‌های دشمن نبوده است و کار بیشتر در این زمینه را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه نشر افکار ناب اسلامی در طرح ولایت، جوانان معتقد و معتمد را تربیت می‌کند، یادآور شد: اگر در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم شاهد ایستادگی و موفقیت رزمندگان بودیم، به علت باورها و اعتقادهای اصیل آنها بوده است و لذا باید این روحیه را امروز نیز در جامعه ترویج کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha