جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تحریم

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه تحریم‌ سیاست کلی کفر و نفاق و منافقین در طول تاریخ اسلام بوده است، گفت: این یعنی تحریم‌ها سیاست ابوسفیانی است و در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز آنها قصد داشتند در شعب ابی‌طالب، اسلام را محصور کنند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا در تحریم سپاه پاسداران، اظهار داشت: برخوردی که اتحادیه اروپا اخیرا با نهاد مقدس سپاه پاسداران داشته، اولین و آخرین بار نخواهد بود، هم چنان که این تحریم‌ها از ابتدای انقلاب و از سال ۵۸ به بعد وجود داشته است.

وی افزود: البته باید اکنون سوال کرد که آیا این تحریم‌هایی که از ابتدا وجود داشته، بعد از ۴۴ سال موثر بوده و آیا دشمنان به اهداف خود رسیدند و این تحریم‌ها بازدارنده بوده است؟

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه پیشرفت‌های نظام اسلامی در طول این مدت نشان از عدم تاثیر تحریم‌ها دارد، گفت: یقینا اگر شاهد پیشرفت‌های نظام اسلامی باشیم، متوجه خواهیم شد که تحریم‌ها تاثیر در بازدارندگی انقلاب اسلامی از اهدافش نداشته و به اقرار نیروهای غربی، ایران روز به روز قوی‌تر شده است.

حربه همیشگی منافقین و کفار در برابر مسلمین، تحریم است

وی اضافه کرد: مسئله بعدی این است که این سیاست، سیاست کلی کفر و نفاق و منافقین در طول تاریخ اسلام بوده است، یعنی تحریم‌ها سیاست ابوسفیانی است و در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز آنها قصد داشتند در شعب ابی‌طالب، اسلام را محصور کنند.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر عدم موفقیت و نابودی سیاست‌های سفیانی در طول تاریخ، تصریح کرد: همین سیاست ابوسفیانی را امویان و عباسیان در طول تاریخ اسلام نیز در پیش گرفتند و ائمه اطهار را خانه نشین کردند، اما امروز در دنیا چه مکتبی واقعا زنده است، آیا مکتب ابوسفیان و امویان زنده است؟ به طور قطع آن چه امروز زنده می‌باشد مکتب رسول اکرم(ص)، امیرمومنان(ع) و اهل بیت(ع) است، بنابراین این گونه برخوردها امر تازه‌ای نیست و به نتیجه نیز نمی‌رسد.

تهدیدات و تحریم‌های دشمن، دلیل اصلی قوت امروز نظام اسلامی است

وی در پاسخ به این سوال که چرا این قبیل اقدامات تشدید شده است، گفت: علت آن این است که آنها به عجز و ناتوانی رسیده‌اند، چرا که سیاست‌های آنها به شکست منجر می شود، هم چنان که شکست در فتنه‌های سال‌های گذشته را تجربه کردند و علاوه بر آن حتی در جنگ سختی که هشت سال همه قوای بین المللی کفر گِرد هم جمع شدند تا انقلاب اسلامی را از اهداف خود بازدارند، بازهم شکست خوردند.

حجت الاسلام سلیمانی ایجاد تهدیدات پی در پی توسط ایادی کفر و استکبار را از عوامل تقویت قدرت نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان ما نه تنها موفق نشدند بلکه با تهدیدی که انجام دادند باعث شدند تا نظام اسلامی از این تهدیدها را فرصت‌ها ایجاد کنند، هم چنان که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب زمانی سیم خاردار نداشتیم اما امروز دشمنان اعلام می‌کنند که پهپادهای ایرانی به میدان آمده و ترس در دل آنها ایجاد کرده است، لذا می‌شود از این تهدیدات فرصت بهتری را به وجود دارد.

برجستگی‌های سپاه پاسداران از دلایل اصلی دشمنی دشمنان است

وی افزود: نکته دیگر که بسیار مهم می‌باشد این است که بر اساس روایات "دشمنان ما از احمق‌ها هستند"، لذا اگر با یک نهاد که جنبه مردمی نداشت و محبوب مردم نبود، چنین اقدامی انجام می‌دادند شاید مشکلاتی ایجاد می‌کردند و باعث کاهش محبوبیت آنها می‌شد، اما سپاه پاسداران نهادی مردمی‌ و محبوب‌ نه تنها در ایران بلکه در سطح منطقه است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه عرصه فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها در عرصه نظامی بلکه در حوزه خدمات رسانی و محرومیت زدایی است، یادآور شد: امروز عرصه کاری سپاه پاسداران تنها در عرصه نظامی نیست، بلکه در عرصه‌های مختلف به ویژه در رفع محرومیت از استان‌های محروم به خصوص در شرق ایران و در سیستان بلوچستان می‌باشد.

وی برجستگی‌های سپاه پاسداران را از دلایل اصلی دشمنی دشمنان و انجام چنین اقداماتی دانست و عنوان کرد: امروز در فضای مجازی هشتگ‌هایی بر این اساس که "من یک سپاهی هستم" ترند می‌شود و بر سر زبان‌ها است.

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه به انتظاراتی که از مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه در این راستا وجود دارد اشاره کرد و گفت: انتظاری که از مجلس شورای اسلامی و از دولت انقلابی و قوه قضاییه داریم این است که از ظرفیت‌های خود برای مقابله با این برنامه استفاده کنند و یک اقدام جدی داشته باشند.

شکست سیاست‌های غرب ناشی از دوگانگی آنها در برابر ملت‌ها است

حجت الاسلام سلیمانی ضمن محکومیت این دست از اقدامات، انجام چنین تهدیداتی را به ضرر اروپاییان دانست و ضمن تقبیح سیاست‌های دوگانه غرب در برخورد با کشورهای مختلف، عنوان کرد: این تضاد و دوگانگی است که غرب در استانداردهای خود نسبت به سایر کشورها دارد، از یک سو از رژیم صهیونیستی که ۷۰ سال است کار تروریستی انجام می‌دهد و خانه‌ها و مزارع مردم را ویران می‌کند و کودکان را می‌کشد نه تنها محاکمه نمی‌شود بلکه حمایت هم می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز همین برخورد دوگانه را در عربستان سعودی نیز می‌بینیم، کشوری که با ائتلاف حدود هشت سال است مردم یمن را از بین می‌برد، به طوری که درصد زیادی از مردم به دلیل همین تحریم‌ها به بیماری‌های مختلف گرفتار شده‌اند و هیچ یک از سازمان‌های بین المللی فریادی بلند نکردند، اما در عین حال شاهد هستیم که یمن قوی‌تر شده است.

امام جمعه آران و بیدگل با تأکید بر شکست اقدامات و سیاست‌های دوگانه غرب تصریح کرد: دشمنان ما نتیجه معکوس می‌گیرند، زیرا کار آنها برخلاف عقل و شرع و انصاف است و از هر سه جهت محکوم هستند و لذا روز به روز شکست می‌خورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha