جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رستاخیز / شیبکوه

حوزه / امام جمعه شیبکوه گفت: مسئله احیای گمرک اعم از رویه صادرات و واردات و بار ملوانی  که مردم از قدیم از این طریق ارتزاق می‌کردند، همکاری مسئولین در جهت احیای گمرک بندر چارک را می‌طلبد تا شاهد تحولات اقتصادی در این منطقه باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه بخش شیبکوه امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به مراتب تقوا، اظهار داشت: تقوای فکری یعنی انسان عقاید و باورهای باطل را از خود دور سازد و تقوای اخلاقی خود را از صفات بد عاری و سوق به صفات پسندیده دهد.

وی در ادامه به تقوای بدنی اشاره کرد و افزود: انسان متقی باید مراقب همه اعضای بدن خود باشد و کنترل کند، به ویژه مواظبت از زبان که کوچکترین عضو بدن اما بیشترین گناه را انجام می‌دهد که اگر حفظ نشود در پرتگاه جهنم قرار خواهیم گرفت.

خطیب جمعه شیبکوه یادآور شد: یکی از مصادیق تقوا، تربیت نسل انقلابی است که بر اساس حقوق فرزندان بر پدر و مادر است و خانه را باید محل درس، محل عشق به قرآن، اهل بیت(ع)، عمل به معارف و ارزش‌های اسلامی کنند.

حجت‌الاسلام رستاخیز با بیان اینکه تربیت فرزند خوب جامعه را متحول می‌کند، عنوان کرد: مانند پدر و مادر شهید حاج قاسم سلیمانی که فرزند خودشان را خوب تربیت کردند و امروز این شهید و شهدای انقلاب و دفاع مقدس مایه افتخار انقلاب، نظام و جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در تربیت فرزند صالح، کانون محبت در خانه است که باید محبت و عاطفه بین پدر و مادر حکم فرما باشد تا این محبت روی فرزندان اثر خوبی داشته باشد.

امام جمعه شیبکوه گفت: فرزند صالح و سالم سرمایه زندگی است، در جامعه‌ای که نسل آن سالم و پاک باشند آن جامعه آینده مورد اعتماد دارد، سرنوشت ملت‌ها به دست خود آنها رقم می‌خورد و لذا مردم برای اینکه سرنوشت خود و نسل آینده را خوب رقم بزنند باید به تربیت فرزندانشان اهمیت دهند، فرزندان خودمان را عاشق خدا، اهل بیت(ع) و عاشق مراجع تقلید و رهبری تربیت کنیم، چرا که با تربیت خوب آینده تضمین می‌شود.

حجت‌الاسلام رستاخیز تصریح کرد: ماه رجب، ماه عبادت و بندگی خدا و ماهی است که باید خودمان را برای ماه شعبان و ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر آماده کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، نماد پیروزی حق بر باطل است، ابراز داشت: یک مقابله نفس‌گیر و تاریخ ساز و مهم‌ترین مبارزه جبهه حق و باطل در قرن اخیر انقلاب جمهوری اسلامی ایران بود که در رأس این انقلاب امام خمینی(ره) حضور داشت، امامی که عادل فقیه، متقی و خداترس بود و از هیچکس غیر از خدا نمی‌ترسید و ندای حق را بلند کرد و مردم لبیک گفتند و انقلاب به پیروی رسید، امروز نیز همان ندای حق از امام حاضر بعد از ۴ دهه بلند است و مردم لبیک می‌گویند، این یعنی اعتماد مردم از مرجعیت دینی و رهبر دینی و ولایت فقیه.

خطیب جمعه شیبکوه اضافه کرد: امروز ما شاهد اسلام‌هراسی اروپایی‌ها از فرانسه تا سوئد هستیم، یک روز توهین به مرجعیت دینی و امروز هم توهین به قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان کردند.

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: امروز غرب به نام آزادی بیان به قرآن و مرجعیت دینی و مقدسات اسلام توهین می‌کند، در حالی که در همین کشورها اگر از اسلام و مسلمانان حمایت شود و اگر در مورد هولوکاست صحبت شود، مورد شدیدترین برخورد قرار می‌گیریم و حتی تحمل دیدن عکس شهید حاج قاسم سلیمانی که فتنه داعش را از سر مسلمانان برداشت ندارند اما از طرف دیگر دم از آزادی بیان می‌زنند و این رفتار دوگانه غرب بسیار مضحک است.

وی خاطرنشان کرد: درباره جنگ روسیه و اوکراین نیز باید گفت که غرب طمع کرد اگر روسیه را وارد جنگ با اوکراین کند، روسیه نابود می‌شود اما امروز غرب در باتلاق جنگ روسیه و اوکراین در حال فرو رفتن است.

امام جمعه شیبکوه ضمن تشکر از مسئولان منطقه آزاد کیش و استاندار هرمزگان بابت رونمایی از طرح جامع بندر چارک و عملیات لایروبی آن، احداث گمرک و درب ورودی، اظهار داشت: مسئله احیای گمرک اعم از رویه صادرات و واردات و بار ملوانی که مردم از قدیم از این طریق ارتزاق می‌کردند، تقاضا داریم مسئولین در جهت احیای گمرک بندر چارک تلاش کنند تا شاهد تحولات اقتصادی در این منطقه باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha