پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
البرز

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران البرز با بیان اینکه بازدید از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به طور مستمر در طول سال انجام می‌شود، از بازدید و سرکشی به منازل و خانواده‌های ۳ هزار شهید و جانباز توسط دستگاه‌های اجرایی از ۱۰ بهمن لغایت ۱۰ اسفندماه در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، سلیمان رستمیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عصر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر این نهاد در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا، اظهار داشت: ماموریت اصلی بنیاد شهید در دو محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور و ارائه خدمات به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است.

وی با اشاره به هماهنگی با سایر ارگان‌های دولتی برای حل مسائل خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: در استان البرز هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های اجرایی اعم از استانداری و نمایندگی ولی فقیه در استان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این دو وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

غبار روبی مزار شهدا در ۱۵۸ گلزار شهدای البرز

وی با معرفی برخی از برنامه‌های بنیاد شهید البرز در ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: مراسم مهمانی لاله‌ها به همراه غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، روز ۱۳ بهمن‌ماه در ۱۵۸ گلزار شهدا در استان برگزار می‌شود و این مراسم به طور نمادین در گلزار شهدای امامزاده محمد که میزبان ۱۴۵۶ شهید است، برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه استان البرز میزبان ۵۴ شهید انقلاب اسلامی و حدود ۶۰ آزاده سیاسی است، بیان کرد: طرح دیدار با پدران آسمانی از سوی فرزندان شهدا هر سال در روز پدر برگزار می‌شود و امسال این مراسم با روز مهمانی لاله‌ها همزمان شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران البرز با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا به طور ماهانه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در طرح سپاس بنیاد شهید، هر ماه سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا انجام می‌شود و در همین راستا نیز همایش یک روزه طرح سپاس برگزار خواهد شد.

وی در توضیح سایر برنامه‌های این بنیاد در دهه فجر، گفت: برگزاری یادواره شهدا در مدارس بویژه مدارس شاهد، دیدار با خانواده ۵۴ شهید انقلاب اسلامی و ۴۳ آزاده سیاسی، دیدار از منازل ۳ هزار شهید و جانباز توسط دستگاه‌های اجرایی از ۱۰ بهمن لغایت ۱۰ اسفندماه، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از نخبگان شاهد و ایثارگر و تجلیل از خانواده شهید عجمیان، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام خانواده‌های شهدا و ایثارگران به عتبات عالیات و مشهد مقدس از جمله این برنامه‌ها است.

رستمیان به برگزاری سومین همایش استارتاپی شاهد و ایثارگر اشاره کرد و یادآور شد: این همایش با مشارکت پارک علم و فن آوری به مناسبت دهه فجر ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

بازدید و سرکشی از ۳ هزار خانواده شهید و ایثارگر البرز در ایام الله دهه فجر امسال

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی در این ایام خاطرنشان کرد: چاپ ویژه نامه معرفی شهدای شاخص، نخبگان و مدیران ایثارگر استان، رونمایی از کتاب «راز درخت کاج» به نویسندگی خانم می‌خوش با موضوع شهر ایثار و شهادت، اعزام روایتگران ایثارگر به محافل و مراسم‌ها و تجلیل از کارگران شاهد و ایثارگر و فرزندان شهدای شاغل در اداره کل تعاون و کار و امور اجتماعی از جمله برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر است.

وی اظهار کرد: انجام مصاحبه‌های تلوزیونی با آزادگان سرافراز دوران انقلاب توسط صدا و سیما و ملاقات با ایثارگران بستری در بیمارستان از دیگر اقدامات مسئولان بنیاد شهید در ایام دهه فجر است.

رستمیان با اشاره به برنامه‌های قرآنی اداره کل بنیاد شهید البرز، یادآور شد: در طول سال برنامه‌های آموزشی قرآن ویژه ایثارگران و خانواده‌هایشان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و در فضای مجازی نیز دوره‌های آموزشی در حال برگزاری است.

وی افزود: همچنین برگزاری مسابقات قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری با حضور ایثارگران در رشته‌های حفظ، تفسیر، ترتیل، روخوانی و روان خوانی در حال اجرا است.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران البرز، در خصوص معرفی شهدای شاخص البرز گفت: از نظر ما همه شهدا شاخص هستند و تلاش می‌کنیم با همکاری صدا و سیما البرز ضمن معرفی هر شهید و وصیتنامه آن‌ها، وصایای شهدا را در قالب ۳ کتاب جمع آوری کنیم که در اسفندماه جلد سوم آن حاوی یادواره‌های شهدا چاپش به اتمام می‌رسد.

وی گفت: برخی از وصایای شهدا در نماز جمعه هر هفته خوانده می‌شود و شهرداری کرج نیز فرازهایی از وصایای شهدا را در قالب پیامک برای مخاطبان خود ارسال می‌کند و ما نیز با هماهنگی با ادارات دولتی به طور ماهانه وصایای شهدا را در اختیار همکارانمان قرار می‌دهیم تا در جلسات خود آن را باز خوانی کنند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha