جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1067755
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: در این دوره تلاش داریم برنامه ها و سیاست های جشنواره در خدمت سبک زندگی اسلامی ایرانی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امروز ۱۰ تیرماه در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار شد.

مجتبی امینی در ابتدای نشست خبری گفت: جشنواره امسال در ۱۲ بهمن شروع می‌شود. در برگزاری شرایط سختی را امسال داشتیم که به دلیل مشکلات چند ماه گذشته در کشور و التهابات بود و روند تولید آثار سینمای کشور یک مقدار با تأخیر روبرو شد. البته در چارچوب ارزیابی فیلم‌ها و هیئت انتخاب با یک بسته تولیدی خوب فیلم روبرو بودیم و ۷۵ اثری که در بخش گروهی ثبت‌نام کردند و آثاری که به دبیرخانه رسید آثار قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته بود. امسال با ترافیک ویژه‌ای از فیلم‌ها مخاطبان سینمادوست کشورمان روبرو خواهیم بود. فیلم‌های ویژه‌ای در ژانرهای مختلف خواهیم داشت. این آثار نشان‌دهنده روح جدیدی در سینمای ایران است که راه خودش را پیدا کرده است.

وی افزود: ما ۳۰ فیلم داشتیم و باید آثاری را به جشنواره بیاوریم که هم مخاطب راضی باشد و هم جشنواره رونق بگیرد و جمع‌بندی کنیم که به ۲۴ فیلم بخش رقابتی رسیدیم. چهار اثر در بخش رزرو ماند و امیدوارم اثر آقای جعفری جوزانی به بخش رقابتی برسد. فعلا جشنواره میزبان خانواده سینما و مردم سینمادوست با ۲۴ اثر در بخش چهل و یکم خواهد بود.

امینی با اشاره به آغاز فروش بلیت‌ها از امروز تأکید کرد: امسال شاهد حضور مهمانان خارجی و اتفاق خوبی در بستر بین‌المللی هستیم. ۵۷۸ فیلم در سامانه سایت جشنواره ثبت‌نام کردند که از این تعداد، هیئت انتخاب به ۲۶ اثر از ۲۵ کشور در بخش مسابقه بین‌الملل رسید. فیلم‌هایی که محصول مشترک در آنها دیده می‌شود و برای اولین بار اکران خودشان را در منطقه خواهند داشت.

وی ادامه داد: فیلم‌های خوبی نیز در سه بخش سعادت، جلوه‌گاه شرق و جشنواره جشنواره‌ها به اکران درخواهد آمد و انشاالله از ۲۵ کشور مهمان خارجی در جشنواره خواهیم داشت. بازار فیلم خواهیم داشت و کمپانی‌های مختلف از کشورهای جهان حضور دارند و در برج میلاد و خانه جشنواره این بازار و محل استقرارشان در آنجا خواهد بود.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تأکید بر اینکه جشنواره بر پایه باورهای دینی و ملی برگزار خواهد شد، گفت: سیاست و برنامه‌ها باید با سبک زندگی ایرانی اسلامی همخوانی داشته باشد و نباید از فستیوال‌های دیگر کپی‌برداری کنیم و در اجرا آن‌طور پیش برویم. ما یک عقبه فرهنگی هنری داریم که زبانزد است و هیچ کجای دنیا نمی‌توانند با آن رقابت و هنر والای ما را ترسیم کنند. از این حواشی به دور ماندیم تا بر چارچوب سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ اصیلمان پیش برویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha