دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نمازجمعه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ عالیشهر

حوزه / امام جمعه عالیشهر گفت: دشمن با سیاه نمایی سعی می‌کند ایران را در ذهن بچه‌های ایرانی سیاه جلوه دهد تا دلبسته کشور نشوند و به همین علت ضعف‌های کشورهای دیگر را پوشش نمی‌دهد و قوت‌های کشور ما را هم مخفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: بین رعایت تقوا و پایبندی به ارزش‌های دینی و زندگی خوب، رابطه مستقیم برقرار است و قرآن کریم می‌فرماید، اگر شما به ارزش‌های دینی پایبند باشید، زندگی مادی خوبی هم خواهید داشت و برکت یعنی نعمت‌های مادی مفید و بادوام به سوی شما خواهد آمد.

وی افزود: برخی خیال می‌کنند جوامع غیر مسلمان زندگی خوبی دارند و در رفاه و آسایش هستند، در حالی که این فکر غلط است و واقعیت این است که جوامع پیشرفته صنعتی و ثروتمند به خاطر بی‌اخلاقی دارای زندگی سختی هستند، ناامنی، دزدی، غارت، تجاوز، هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، نبود احساس عاطفه، نداشتن خانواده و سردی روابط فامیلی، زندگی سختی را برای این جوامع رقم زده است.

امام جمعه عالیشهر بیان کرد: در مقابل، جوامع مسلمان هم به خاطر اجرای ناقص دستورات دینی و پایبند نبودن به مسائل اسلامی از برکات دینداری واقعی که رفاه مادی و آرامش روحی باشد، کم بهره هستند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد خاطرنشان کرد: معلمان باید کاری کنند شاگردان دل بسته کشور خود باشند و به ایرانی بودن خود افتخار کنند، شخصیت علمی را باید در کودکان کشور زنده کنند.

وی تصریح کرد: دشمن با سیاه نمایی سعی می‌کند ایران را در ذهن بچه‌های ایرانی سیاه جلوه دهد تا دلبسته کشور نشوند و به همین علت ضعف‌های کشورهای دیگر را پوشش نمی‌دهد و قوت‌های کشور ما را هم مخفی می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولین باید در رابطه با دغدغه‌های امامین انقلاب که خواسته به حق مردم هم هست، حساس باشند و آنها را با کار جهادی شبانه روزی برطرف کنند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند، باید بین کار و درآمد رابطه مستقیم باشد، اینکه کسی کاری نکند اما به خاطر دلال بازی، سوداگری، رشوه دادن یا گرفتن ویژه خواری و یا به خاطر ارتباط با مسئولین دارای درآمد باد آورده شود، قابل قبول نیست و باید با فساد مبارزه شود.

وی ادامه داد: اگر دولت‌های قبلی بهتر این مسائل را دنبال می‌کردند بلاشک امروز وضع بهتری داشتیم و لذا امیدواریم دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه با فساد را دنبال کنند.

وی خطاب به مسئولان گفت: تا چه زمانی باید با مفسدان مماشات شود، مسئولین از چه می‌ترسند؟ چرا افرادی که همه عمر خودشان در پست‌های دولتی بوده‌اند امروز باید صدها یا هزاران میلیارد سرمایه داشته باشند، آیا حقوق‌های دولتی که دریافت کرده‌اند آنها را به این سرمایه رسانده یا دزدی از بیت المال و خوردن حق مردم مظلوم؟ اگر مسئولی جرأت مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، به طریق اولی جرأت مقابله با زورگوی خارجی را هم نخواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی نژاد تأکید کرد: کسانی که حاضر نیستند به خاطر حفظ موقعیت خودشان با فساد و دزدی و ویژه خواران مقابله کنند، باید هرچه زودتر از پست‌های خود اخراج گردند، خواسته به حق مردم اجرای عدالت و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و دزدان بیت المال به‌ویژه مسئولین عالی‌رتبه دولت‌های قبل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha