دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار رهبر آشوریان جهان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه/ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، آذربایجان غربی را نماد وحدت و همدلی دانست و گفت: این استان نماد وحدت و همدلی بین فرق و ادیان است و بنده از همه مسئولین و مردم این استان به‌خاطر وجود چنین فضایی متشکرم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دیدار با «پاتریارک مار آوا روئیل» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، اظهار داشت: آذربایجان غربی رنگارنگی از قومیت‌ها، مذاهب و ادیان الهی است و تا امروز پیروان ادیان و مذاهب گوناگون بدون در نظر گرفتن اختلاف‌ها و با نهایت صمیمیت در کنار هم زیسته‌اند و اتحاد و همبستگی را معنا کرده‌اند.

آذربایجان غربی نماد وحدت و همدلی است

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی ریشه در آموزه‌های قرآن دارد، افزود: انقلاب اسلامی به فرق و ادیان ارزش خاصی قائل است و حضور نمایندگان در مجلس اسلامی و انجام مراسمات دینی، از جمله امثال آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظلم ستیزی را یکی از مهم‌ترین آموزه‌های ادیان الهی قلمداد کرد و گفت: یکی از دلایلی که پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران همزیستی مسالمت‌آمیزی دارند، این است که یکی از مهم‌ترین آموزه‌های مشترک ادیان الهی ظلم ستیزی است.

وی ادامه داد: وجود شهدای مسیحی و ارمنی در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، موید همین نکته است که دلاوران مسیحی به‌خاطر ظلم ستیزی و حب وطن برای دفاع از مظلوم، جانفشانی کرده و امروز قاطبه مردم ایران قدردان این جانفشانی‌ها بوده و تشییع باشکوه شهید تازه تفحص شده هم بر این نکته صحه می‌گذارد.

آذربایجان غربی نماد وحدت و همدلی است

امام جمعه ارومیه بیان کرد: ادیان الهی در این عصر، تکلیف بزرگی بر عهده داشته و باید در زمینه برقراری عدالت، صلح و آرامش در دنیایی که پر از ظلم و نابرابری ها است، نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بدون نگاه به دین یا رنگ انسان‌ها، خود را موظف به دفاع از مظلومان جهان می‌داند و در اقصی نقاط جهان از جمله سوریه و عراق از حقوق انسان‌ها، چه شیعه، سنی، مسیحی و یا ایزدی و حتی بی‌خدایان، دفاع کرده است.

وی افزود: در عصر کنونی، بی شک سردار سلیمانی تابلوی دفاع از مظلوم است و مجاهدت‌های آن شهید والامقام به صورت واضح و روشن است.

امام جمعه ارومیه در پایان ضمن تشکر از حضور رهبر آشوریان جهان، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی رمز ماندگار حرکت در مسیر تعالی، ترقی، پیشرفت و شکوفایی است و امروز آذربایجان غربی بر خود می‌بالد که پرچمدار وحدت فرق و ادیان بوده و بدون در نظر گرفتن اختلاف‌ها، مردمان آن با اتحاد و همبستگی در کنار هم زندگی می‌کنند.

در ادامه رهبر آشوریان جهان، آذربایجان غربی را نماد وحدت و همدلی دانست و گفت: این استان نماد وحدت و همدلی بین فرق و ادیان است و بنده از همه مسئولین و مردم این استان به‌خاطر وجود چنین فضایی متشکرم.

آذربایجان غربی نماد وحدت و همدلی است

وی با تجلیل از اقدامات تقریبی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام جمعه ارومیه در راستای تقریب مذاهب بر ما آشکار است و الحمدالله در این زمینه خوب درخشید و لذا بکی از برنامه‌های سفر ما به ایران، دیدار و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین قریشی به عنوان پرچمدار وحدت و همدلی است.

در ادامه رهبر آشوریان جهان با اهدای تندیسی از نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تجلیل کرد.

آذربایجان غربی نماد وحدت و همدلی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha