دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1087313
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
ا

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه به بهانه خنداندن افراد نباید مرز حیا و عفت شکسته شود، گفت: هیچ عقل سالمی در هیچ جای دنیا قبول نمی‌کند که به بهانه خنداندن افراد، مرز حیا و عفت شکسته شود، نباید با هر وسیله‌ای حتی با منحط نمودن فرهنگ ملی و اسلامی، مردم را خنداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی امام جمعه کاشان روز گذشته در دیدار با گروه مطالبه‌گران عفاف در اعتراض به تغییر محتوای اجرای نمایش کمدی «هتل پرماجرا» که در کاشان برگزار شد، اظهار داشت: اینکه همه نسبت به حدود الهی، واجبات و محرمات در کاشان متعصب هستیم، نشانه تقوا است و این همان تعبیر مقام معظم رهبری است که کاشان را شهر مُکرّم می‌دانند.

وی با بیان اینکه همه بدانند، متدینین با شادی حلال هیچ مشکلی ندارند، گفت: بارها در جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر و در جلسه نمایندگان رهبر معظم انقلاب با وزیر کشور عنوان کردم ازدواج آسان و زمینه‌های لذت حلال را برای نسل جوان فراهم کنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های استفاده از لذت حلال را برای نسل جوان فراهم کند، اظهار کرد: از وزیر کشور درخواست کردم به شهرداری‌ها و فرمانداران سراسر کشور توصیه کند تا پارک بازی و امکانات دیگر جهت بهره‌گیری از لذت حلال به صورت جدی پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لذت حلال مطابق حدیث امام کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: امام کاظم (ع) می‌فرمایند، "بکوشید که اوقات شبانه روزی شما چهار قسمت باشد، قسمتی برای مناجات با خدا، قسمتی برای تهیّه معاش، قسمتی برای معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد که عیب‌های شما را به شما می‌فهمانند و در دل به شما اخلاص بورزند و قسمتی را هم در خلوت برای درک لذّت‌های حلال (تفریحات سالم) قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه ما با هنر و سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) فرمودند، هنر دمیدن روح تعهد در انسان‌ها است، کسانی که فیلم، نمایش نامه و یا کتاب می‌نویسند و اجرا می‌کنند باید نتیجه فعالیت آنها، ایمان و تعهد را در انسان ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه به بهانه خنداندن افراد نباید مرز حیا و عفت شکسته شود، یادآور شد: هیچ عقل سالمی در هیچ جای دنیا قبول نمی‌کند که به بهانه خنداندن افراد، مرز حیا و عفت شکسته شود، نباید با هر وسیله‌ای حتی با منحط نمودن فرهنگ ملی و اسلامی، مردم را خنداند.

وی، با بیان اینکه فردوسی قرن‌ها قبل در شاهنامه در رابطه با عفت و حیا خانواده‌ها شعر سروده است، اظهار کرد: در دوره هخامنشیان پوشش زن وجود داشته است و در شاهچراغ شیراز، نمایشگاهی از دوران هخامنشیان بود که پوشش و چادر را برای زنان قبل از اسلام نشان می‌داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در رابطه با نمایش نمایش کمدی «هتل پرماجرا»، خاطرنشان کرد: در رابطه با نمایش نامه اخیر، مجوزی از زمان مدیریت سابق ارشاد داده شده، مدیریت سابق هم بر اساس محتوا که مقبول بوده این مجوز را صادر کرده است و در دوره مدیریت جدید، اجرای نمایش در صحنه را با محتوا مغایر می‌بینند، این نقطه اصلی انحراف است.

امام جمعه کاشان ادامه داد: من از روزی که متوجه شدم روی آن تأکید داشتم و گفتم نهاد نظارتی طبق ضوابط بر اساس مشاهده اولیه محتوا نمایش مجوز داده است اما چرا در اجرا، محتوا تغییر می‌کند، مثلا مدت نمایش از هشتاد دقیقه، چند دقیقه‌ای بیشتر می‌شود، در مدت اضافه شده چه مطلبی اضافه می‌شود، یا چرا در اصل محتوا تغییر ایجاد شده است؛ اگر مدیریت ارشاد در نظارت مقصر است باید فرماندار پیگیری کند، اگر عوامل اجرای نمایش درست اجرا نکرده‌اند، آنها باید مورد سؤال قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: این که گفته می‌شود مدیریت ارشاد با ادامه اجرا مخالفت کرده و فرماندار موافقت نموده، این برداشت صحیح نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha