دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: برخی مسئولین کشوری با عدم مدیریت یک سری مسائل کشور، مردم را دچار مشکل نکنند؛ مدیریت مرغ و نان یک مسئله ساده ای است چرا نباید مسئولین نتوانند آن را مدیریت کنند و این قابل قبول نیست که مردم در شهر نان پیدا نکنند و اگر مسئولین مدیریت را بلد نیستند بروند یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان این که اول ذی القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت است، اظهار داشت: حرم حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) ملجاء و پناه ما ایرانی ها است.

امام جمعه ارومیه با تبریک روز دختر گفت: خداوند متعال به ما دستور داده است که مراقب خانواده خود باشیم و سرپرست خانواده وظیفه دارد اهل و عیال خود را متدین بار بیاورد و خداوند در قرآن دستور می دهد خانواده خود را موحد تربیت کنید.

وی اضافه کرد: باید امروز در تربیت فرزندان خودمان عفت و حیا را به آن ها بیاموزیم و مراقب حضور آن ها در جامعه باشیم و نمی شود فرزندان خودمان را سر خود رها کنیم و روز قیامت از ما در این خصوص سؤال خواهد کرد و امروز دشمن تلاش دارد بی بند و باری را در جامعه رواج بدهد و این مسئله بی حجابی برای از بین بردن استحکام خانواده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: در خیلی از کشورها سیاست مدارها به فکر خود هستند و برایشان مهم نیست که فرهنگ آن ها چگونه می شود و این که جمهوری اسلامی به حجاب و فرهنگ حساسیت دارد در درجه اول به نفع خود زنان است که ملعبه ای برای مردان شهوت پرست قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین دلائل حساسیت انقلاب اسلامی برای مسئله حجاب استحکام بنیان خانواده هاست و اگر حجاب و عفت رعایت نشود و حیا در جامعه از بین برود، ایران نیز دچار گرفتارهایی خواهد شد که امروز برخی کشورهای غربی بدان گرفتار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: در سوم خرداد بعد از ۱۹ ماه اسارت در دست دشمن به دست رزمندگان اسلام آزاد شد و باید این ایثار و شهادت ها را زنده نگه داریم.

وی در ادامه به توصیه های رهبر انقلاب به کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: حج یک مسئله واجب دینی است و هر کسی که استطاعت دارد باید در آن ثبت نام کند و کسی هم که ثبت نام کرده در سفر حج سستی نکند و رهبر انقلاب از حج به یک مسئله عظیم یاد کردند و قرآن آن را تمدن سازی و مقدمه ای برای حل مشکل همه بشریت عنوان می کند.

امام جمعه ارومیه افزود: در حج همه باید یک نوع لباس بپوشند و هیچ امتیازی بین حجاج وجود ندارد و این نشان می دهد که ثروت و قدرت و مسئولیت دنیا فقط صرفا یک اعتبار می باشد.

وی گفت: دوم خرداد سالگرد رحلت مرحوم حاج آقا حسنی نماد مبارزه آذربایجان و ولایت مداری است و باید در مجالس بزرگداشت این شخصیت بزرگ شرکت کرده و تشکر و قدردانی خودمان را از علما و خدمتگذاران مان را نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: برخی مسئولین کشوری با عدم مدیریت یک سری مسائل کشور مردم را دچار مشکل نکنند، مدیریت مرغ و نان یک مسئله ساده ای است چرا نباید مسئولین نتوانند آن را مدیریت کنند و این قابل قبول نیست که مردم در شهر نان پیدا نکنند و اگر مسئولین مدیریت را بلد نیستند بروند یاد بگیرند.

وی افزود: ابهت جمهوری اسلامی دنیا را گرفته است و نمی شود آن را با یک صف نان از بین برد و نباید برخی مسئولین با ناکارآمدی و سوء مدیریت خود مردم را نسبت به نطام بدبین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha