یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رهبری

حوزه/کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید فرمودند، تقویت ایمان و امید، نسخه تداوم راه عزتمندانه ملت ایران و رمز غلبه بر مشکلات است.

محمدصادق خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) ابراز داشت: حضرت آقا امسال به طور خاص به دو مؤلفه بسیار مهم ایمان و امید به عنوان نرم افزارهای اصلی حرکت امام راحل اشاره کردند و این مسئله نشان می دهد که وقتی در جامعه اسلامی ایمان و امید به شکل همزمان وجود داشته باشد، افراد آن جامعه را یأس و ناامیدی به هیچ وجه فرا نمی گیرد و خواهند توانست به حول و قوه الهی بر مشکلات خود غلبه کنند.

وی افزود: از دیگر توصیه های کلیدی سکاندار حکیم انقلاب، تأکید بر مساله تقویت معنویت در جامعه بود چه آن که حضرت امام (ره) نیز با همین روحیه معنوی و توکل بر خدا بود که توانست بر انبوه مشکلات و گرفتاری ها و سختی ها غلبه کرده و راه ملت را در مسیر عزتمندی و کمال بگشاید.

وی همچنین گفت: ایمان به خدا و رویکرد توحیدی، ولایتمداری، استقلال طلبی، مردم محوری و استکبارستیزی از جمله مهم ترین و اصلی ترین شاخصه های انقلاب اسلامی ایران بوده که امام خمینی (ره) هدایت آن را برعهده داشت و امروز سکان این انقلاب در دستان مرد باکفایتی است که حقیقتاً خلف صالح پیرجماران است.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی ایران در سایه تقویت حرکت جهادی و اندیشه انقلابی میسر است و این همان نکته ای است که در برهه حساس کنونی بیش از پیش بدان نیازمندیم و باید زمینه ها و مقدمات آن را به خوبی فراهم کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی مردم در برهه های حساس تاریخ انقلاب اسلامی بیان داشت: این مردم در سایه توکل بر خدا و تبعیت از امامین انقلاب و البته به مدد همان ایمان و امید در برابر دشمنی ها و فتنه ها ایستادگی کرده و با وجود همه سختی ها و فشارها و تحریم ها، نشان دادند که می‌توان در این کره خاکی عزتمندانه زندگی کرد و از حق خود به درستی دفاع نمود و در ضمن به الگوی ملت های آزادی خواه و حق طلب جهان تبدیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha