سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه مراغه گفت: بالاترین و بزرگترین درس کربلا تسلیم شدن در برابر دستورات الهی است و امام حسین(ع) طبق دستور الهی از جان و اهل و عیال و خانواده خود گذشت تا عزت و انسانیت و دین را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پور محمدی امام جمعه مراغه شب گذشته در جمع بسیجیان و رزمندگان مراغه در مسجد شهدا، اظهار داشت: تسلیم شدن در برابر دستورات الهی، انسان را به مقامی می‌رساند که فرشته‌ها و ملائک به حال انسان غبطه می‌خورند.

وی افزود: انسان در سایه تسلیم شدن در برابر دستورات الهی می‌تواند خود را به اوج بندگی و اطاعت برساند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، بالاترین و بزرگترین درس کربلا را تسلیم شدن در برابر دستورات الهی عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) طبق دستور الهی از جان و اهل و عیال و خانواده خود گذشت تا عزت و انسانیت و دین را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب اسلام، مکتب افتخار و سرافرازی است و شما جانبازان که در برابر دستورات دین و اسلام از جان و مال و فرزندان خود گذشت کرده‌اید به این ایثارگری خود افتخار کنید و ان‌شاءالله جزای این ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌ها را در قیامت خواهید دید.

امام جمعه مراغه، به باز بودن مسیر شهادت و اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: کاروان شهادت همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و خانواده شهدا این درس را به خوبی دریافته و به آن عمل کرده‌اند.

پورمحمدی ادامه داد: درست است که مردم مشکلات زیادی دارند، اما مسئولان هم تا جایی که توانسته خدمت کرده‌اند و البته هر چه قدر هم بتوانند باید به این ملت و نظام خدمت کنند، اما بحث نظام فرق دارد و باید برای حفظ نظام تلاش کرد، اصل نظام متعلق به شخص خاصی نیست، یادگار امام(ره) و شهداست که خون شهدا آن را بیمه کرده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha