شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعههمدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه روحانیت اصیلی هیچگاه مصالح اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نمی‌دهد، گفت: روحانیت اصیلی که به معنای واقعی کلمه از اسلام دفاع کرده و امروز در این مجلس تمثال مبارک آنها را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی استان همدان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم و روحانیون در این مراسم، اظهار داشت: این حضور اتفاق مبارکی است که امروز شاهد آن هستیم.

وی با تقدیر از حضور آیت الله اعرافی در استان همدان، خاطرنشان کرد: لازم است تا از نگاه تحولی و تلاش‌های جهادی آیت الله اعرافی در عرصه مدیریت حوزه علمیه تقدیر کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر تورقی در تاریخ داشته باشیم نقش و مجاهدت روحانیون در تمامی این سال‌ها مشهود است، گفت: بعد از دوران غیبت کبری، آنجا که تشیع دچار شبهات بسیاری شد، کسی که ورود کرد و به این شبهات پاسخ داد و از معارف عقلانی و با منطق تشیع دفاع کرد، روحانیت بود.

وی با بیان اینکه در قرن ۵ نیز زمانی که حوزه علمیه بغداد مورد هجوم قرار گرفت این روحانیت بود که برای دفاع از این معارف وارد میدان شد، خاطرنشان کرد: در قرن هفتم زمانی که تمدن عظیم اسلامی مورد هجمه قرار گرفت و تشیع در مرحله اضمحلال قرار داشت، بازهم این علما و روحانیون اصیل شیعه بودند که وارد عرصه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در دوران مشروطیت آن کسی که جان خود را فدا کرد تا مانع از انحراف در معارف الهی شود، روحانیت بود.

وی با تأکید بر اینکه در اوایل نهضت امام خمینی(ره) نیز این روحانیت بود که مانع از ایجاد انحراف در جامعه شدند، گفت: این روحانیت بود آنجا که باید داد می‌زد، فریاد می‌زد و اگر لازم بود هستی خود را فدا کند مجاهدانه وارد عرصه می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه استان همدان بالغ بر 100 شهید روحانی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، اظهار کرد: این جمعیت از شهدای روحانی نشان دهنده تلاش و مجاهدتی است که این قشر در میدان‌های مختلف از خود به نمایش گذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت اصیل هیچگاه مصالح اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نمی‌دهد، یادآور شد: روحانیت اصیلی که به معنای واقعی کلمه از اسلام دفاع کرده و امروز در این مجلس تمثال مبارک آنها را شاهد هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha