شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: زمانی رژیم صهیونیستی نماد قدرت بود، اما امروز در برابر یک گروه مقاومت هم توان مقابله ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در روز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، در کنفرانسی که در دانشگاه هرتزلیا واقع در اراضی اشغالی برگزار شد، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود، ایران، جبهه مقاومت، فلسطین و حزب الله را تهدید به جنگ بزرگ می‌کند و در شرایطی که همه منتظر اقدامی از سوی اسرائیل علیه ایران و جریان مقاومت بودند، نیروهای مقاومت محصور در غزه زیر چشم نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حال طراحی و تدارک یک زلزله بزرگ در تاریخ اشغالگری ۷۵ ساله صهیونیست‌ها قرار داشتند.

وی افزود: غزه از سال ۲۰۰۷ در محاصره کامل زمینی-هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی است و صبح ۱۵ مهرماه برای اولین‌بار یک عملیات ترکیبی در سه حوزه زمینی، دریایی و هوایی توسط فلسطینی‌ها علیه اشغالگران طراحی و اجرایی شد و رزمندگان غزه از حصار امنیتی که به گفته خودشان «پیچیده‌ترین پروژه» ساخته شده توسط نهادهای نظامی اسرائیل و پیشرفته‌ترین مرز ساخته‌شده روی کره زمین از منظر تکنولوژی توصیف شده عبور می‌کنند و رژیم اشغالگر را با یک شوک تاریخی مواجه می‌سازند.

امام جمعه خوی ادامه داد: این عملیات در حالی رخ داد که ارتش رژیم صهیونیستی همواره در حالت آماده‌باش بود و حتی از ماه‌ها قبل در تدارک حمله به جریان مقاومت قرار داشت و غزه و حزب الله و ایران را مستقیماً تهدید می‌کرد، این مساله اهمیت ویژه این عملیات را نشان می‌دهد و قطعاً آثار و پیامدهای بسیاری به دنبال داشته و خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طوفان الاقصی را می‌توان علاوه بر ضربه به پیکره رژیم صهیونیستی یک استراتژی تهاجمی در برابر سیاست‌های آمریکایی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه تحلیل کرد و این رویداد یک ضربه شدید اطلاعاتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است که نتوانستند وقوع آن را پیش‌بینی کنند، طوفان الاقصی از فلسطین آغاز شد اما منافع آمریکا را در کل منطقه هدف قرار خواهد داد، در ظاهر افتخار پیروزی این عملیات برای گروه‌های فلسطینی است اما در واقع کل جریان مقاومت احساس پیروزی می‌کنند.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: با تدبیر جبهه مقاومت، واکنش ملت‌های اسلامی به جنایات اسرائیل در غزه در حد احساسات باقی نخواهد ماند و به راهبرد کلان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تبدیل می‌گردد، چرا که ملت‌های جهان اعم از مسلمان یا غیر مسلمان با ملت مظلوم فلسطین همراه است و مساله فلسطین، یک مساله انسانی شده است.

وی بیان کرد: ما در یک معرکه انسانی، اخلاقی و تمدنی قرار داریم. ایران یک استثنا در جهان اسلام است که هم ملت و هم دولت همراه با مقاومت فلسطین هستند و از آن حمایت می‌کنند در حالی که در غالب کشورهای اسلامی مساله ملت‌ها از دولت‌ها جداست.

امام جمعه خوی تصریح کرد: از جمله سنت‌های غیرقابل تغییر الهی، پیروزی مستضعفان بر مستکبران است که البته باید شرایط آن فراهم شود و امروز منطق مبارزه در فلسطین، منطق مقاومت مستضعفان در برابر مستکبران است و به چنین منطقی خداوند وعده پیروزی داده است.

وی ادامه داد: آینده در امتداد حال و گذشته است و زمانی رژیم صهیونیستی نماد قدرت بود و در برابر کشورهای عربی به پیروزی رسید، اما امروز در برابر یک گروه مقاومت هم توان مقابله ندارد و این مسئله چیز کوچکی نیست و ماهیت سیاه اسرائیل یعنی بیشترین سهام خبری، پولی، تکنولوژی، سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا، اما با همه این‌ها، امروز این رژیم نمی‌تواند برای خودش تأمین امنیت کند.

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان کرد: هم قدرت مقاومت افزایش یافته و هم قدرت اسرائیل و آمریکا تضعیف شده، اطراف این رژیم اشغالگر را جبهه مقاومت فراگرفته و در صورت یک حمله واحد و غافلگیرانه نابود خواهد شد و مردم غزه و فلسطین مالک اصلی این سرزمین هستند و باقی خواهند ماند و رژیم اشغالگر رفتنی است.

وی احیای روحیه امید به آینده را مهم‌ترین پیامد رویداد تاریخی طوفان الاقصی دانست و گفت: پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی در همان روز اول طوفان الاقصی اتفاق افتاد، این پیروزی با کشتار زنان و کودکان فلسطینی به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

امام جمعه خوی تأکید کرد: امروز در برابر کشتار وحشیانه و بی‌امان رژیم اشغالگر قدس علیه زنان و کودکان فلسطینی قرار داریم و در این شرایط، ضرورت جلوگیری از تداوم جنایات بر اساس اصل بین‌المللی مداخله بشردوستانه از سوی کشورها و به عنوان یک تکلیف شرعی از سوی جهان اسلام احساس می‌گردد.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha