شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شجاعی

حوزه/ حجت الاسلام محمد شجاعی گفت: در حال حاضر ما در بخش بین الملل به بیست زبان تولید محتوا می‌کنیم، اما امکاناتمان محدود است و پیام‌های زیادی از سراسر جهان داریم که خواهان شناخت امام زمان و اسلام هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام محمد شجاعی مدیر موسسه منتظران منجی در مراسم دعای ندبه مهدیه کرج با بیان تاثیرات مثبت امید به آینده در زندگی بشر اظهار کرد: انسان بدون امید به آینده انگیزه‌ای برای کار و تلاش ندارد، خداوند در فطرت بشر نگاه به آینده و امید را قرار داده است. توجه به آینده و نگاه به آینده با خود انسان متولد می‌شود و یک امر ذاتی است.

وی ادامه داد: وقتی توجه به آینده در ذهن انسان مخدوش شود انسان‌ها به پوچی و سکون می‌رسند، این امید به آینده است که انسان را قوی نگه می‌دارد و باعث می‌شود که او در زندگی تلاش کند.

شجاعی با بیان اینکه گاهی اوقات ممکن است آرزوی انسان‌ها در زمان خودشان محقق نشود اما به قدری ارزش دارد که در آینده به نتیجه می‌رسد در این رابطه توضیح داد: به طور مثال فلسطینی‌هایی که بیش از ۷۰ سال است مقاومت می‌کنند به این امید هستند که روزی کشورشان در آینده ازاد شود یا انقلابیون ما زمانی که در زندان رژیم شاه بودند با امید مقاومت می‌کردند، چرا که دارای روح بزرگی بودند و گاهی ممکن بود زندانی‌های طویل المدت باور نکنند که ممکن است به زودی انقلاب پیروز شود و آن‌ها از زندان خارج شوند. اما خداوند نقشه دیگری داشت و در اوج نا امیدی‌ها و تاریکی‌ها فرج حاصل شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ اسلامی نیت انسان‌ها در ارتباط با آینده بسیار مهم است تصریح کرد: خداوند انسان را به گونه‌ای ساخته زمانی که دلش به آینده تعلق می‌گیرد و نیت کار خیر می‌کند، خدا برای او ثبت می‌کند به شرط اینکه در نیتش صادق باشد و با اعمال فعلی‌اش همخوانی داشته باشد.

مدیر موسسه منتظران منجی با معرفی افرادی که دارای روح و نیات بلند هستند افزود: گاهی اوقات افرادی صاحب نیاتی هستند که همه مردم جهان را در برمی‌گیرد و این نشان از روح بزرگ و قوی او دارد که توانسته تمام دنیا را در روح خودش به حساب بیاورد و تربیت اسلامی به قدری بالا است که انسان را از کره زمین هم بالا می‌برد و تلاش او به درد دنیا و آخرت همه بشریت می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما به دلیل خلیفه الله بودن دارای ظرفیت‌های بی نهایت هستیم باید این استعداد را فعال کنیم، گفت: ما باید این امکانات را فعال و روح خود را بزرگ کنیم و هر نوع کوتاهی در این مسیر موجب بدون استفاده مانند ظرفیت بی نهایت انسانی خواهد شد که سرانجامش سقوط در جهنم است.

شجاعی، نیات بد انسان‌ها را خطرناک و ابدی خواند و اظهار کرد: برخی از افراد ظالم چون صدام که آرزوی نابودی تمام شیعیان را داشت و یا شاه ایران که افسوس خورد که چرا برای جلوگیری از پیروزی انقلاب مردم را بمباران نکرد تا ابد با این نیات ظالمانه محشور می‌شوند.

وی با اشاره به راه استفاده از ظرفیت عظیم و بی نهایت انسانی گفت: باید هر کدام از ما از یک گوشه‌ای با توجه به توانمان شروع به کار و فعالیت کنیم و در عین حال نیت خیر و بزرگ داشته باشیم و همواره توجه کنیم که ظرفیت روحی انسان بسیار عظیم است تا آنجا که خداوند بر اساس آیات قرآن کریم بهشت هر انسانی را به اندازه همه آسمان‌ها و زمین توصیف کرده است.

دعای مهمی که آمادگی برای دوران ظهور است

وی با اهمیت دعای مشهور ماه مبارک رمضان که در آن با نیتی فراگیر خواهان سرورهمه اموات و رفع گرفتاری از همه انسان‌ها و ریشه کنی فقر و بیماری هستیم بیان کرد: از پیامبر(ص) روایت شده هر که دعا (اللهم ادخل علی اهل القبور السرور) را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجب بخواند، گناهان او تا روز قیامت آمرزیده شود. و این مهم از طریق یک نیت صادقانه و بی نهایت محقق می‌شود چرا که بر اساس آیه قرآن کریم خوبی‌ها بدی‎‌ها را پاک می‌کند .

وی با توجه به اینکه ادعیه و زیارات را باید با ترجمه و تفکر خواند تا به یک نیت صادقانه برسیم، توضیح داد: در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم که همچون امام حسین(ع) به مقام محمود برسیم و این نیت بزرگی است که باید در اعمال ما ظاهر شود و همه اهل بیت دوست دارند، ما به مقام آنها برسیم همچون پدری که دوست دارد فرزندش به مقام او برسد، اما متاسفانه ما برنامه‌ای برای بزرگ شدن نداریم که ما را به جایگاه بزرگی اهل بیت برساند و در واقع در روزمرگی حرکت می‌کنیم .

مدیر موسسه منتظران منجی با اشاره به بزرگی روح برخی از علما گفت: آیت الله بهجت(ره) می‌فرمودند «من مردم زلزله زده چین را هم دعا می‌کنم» . در واقع همه مردم جهان ایتام امام زمان هستند و مثل ما دارای روح الهی‌اند و بسیار خوشحال می‌شوند که کسی آنها را با حقایق اسلام آشنا کند.

مردم جهان به دنبال شناخت امام مهدی(ع) و اسلام ناب هستند

وی با اظهار تاسف از اینکه خلاء بسیاری در زمینه تبلیغ در عرصه بین الملل داریم گفت: در حال حاضر ما در بخش بین الملل به بیست زبان تولید محتوا می‌کنیم، اما امکاناتمان محدود است و پیام‌های زیادی از سراسر جهان داریم که خواهان شناخت امام زمان و اسلام هستند و زمانی که ما این خلا را پرنکردیم وهابیت از این ظرفیت استفاده کرد و اسلام وهابی را به جای اسلام ناب به آنها معرفی می‌کند.

برنامه ریزی برای ظهور امام زمان(عج) در زندگی ضروری است

وی با بیان اینکه در تربیت اسلامی همه افراد با هر توانی می‌توانند نیت بزرگ داشته باشند تصریح کرد: حتی اگر کسی معلول و ناتوان باشد با دعای عظیم خود برای فرج امام زمان و نیت گسترده خود می‌تواند در تعجیل در امر عظیم فرج مثمر ثمر باشد و هر انسانی برای امام زمان کار کند بسیار ارزشمند است .

شجاعی با اشاره به کوچکی و بی رحمی برخی از انسان‌ها و دوری از نیات بلند انسانی افزود: کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند غیرت وطنی هم ندارند و از ایران هم دفاع نمی‌کنند؛ آنها رحمانیت ندارد و انسان‌های دیگر برایشان مهم نیستند و شقی و بی‌رحم‌اند.

تامین امنیت مهمترین زمینه برای ظهور امام زمان است

مدیر منتظران منجی با تاکید بر اینکه همه ما باید برای ظهور امام زمان در زندگیمان برنامه داشته باشیم گفت: مهمترین زمینه برای ظهور امام زمان تامین امنیت و تربیت محافظان است که همان تربیت افراد صالح در تمام دنیا است. از امام صادق(ع) سؤال کردند که چرا در ظهور امام زمان تاخیر می‌افتد فرمودند که ایشان امنیت ندارند، همانطور که سایر ائمه نیز به دلیل نبود امنیت به شهادت رسیدند.

وی فرزندآوری، ترویج کارهای تبلیغی، فرهنگی، دینی و حمایت مالی از معلمان و مبلغان بین الملل را از جمله کارها برای فراهم شدن زمینه ظهور معرفی کردند و توضیح داد: اگر کسی هیچ امکاناتی نداشت تا زمینه را برای ظهور آماده کند می‌تواند با با نیتی بزرگ برای فرج دعا کند و از این طریق امام زمان(ره) را یاری کند که حتما موثر است.

وی در پایان گفت: متاسفانه ما همانطور که برای حوائج مادی خود مضطرانه دعا می‎کنیم، برای ظهور امام زمان(عج) جدی و مضطرانه دعا نمی‌کنیم. امروز با دیدن صحنه‌های دلخراش مصائب کودکان و مردم غزه باید با اشک و استغاثه از صمیم قلب برای فرج امام عصر(عج) به صورت فردی و جمعی دعا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha