یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امین میرزایی

حوزه / امام جمعه دمق گفت: رژیم صهیونسیتی به‌دنبال مخفی کردن شکست اطلاعاتی و امنیتی خود از یک گروه شبه نظامی است، چرا که برای آنها این گزاره که حماس همه کاره انجام عملیات و اتفاقات کنونی بوده بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: روز پرستار را به همه پرستاران در نظام اسلامی و پرستاران در غزه تبریک عرض می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه پرستاری، سلوک الی الله است، گفت: پرستار وقتی مشغول حرفه‌ خود است در واقع یکی از دستورات مهمّ سلوک توحیدی، یعنی رسیدگی به نیازمند و بیمار را انجام می‌دهد و این ارزش بسیار والایی دارد.

حجت الاسلام میرزایی، با بیان اینکه حضرت زینب(س) واقعه عظیم عاشورا را منحصرا زیبا تفسیر کردند، گفت: از منظر قرآن کریم در عالم چهار نوع زیبایی وجود دارد که دو نوع آن، زیبایی ظاهری و زیبایی آزمایشی است، یعنی اگر امر دایر شود بین این زینت‌ها و خدا، باید همه را زمین بگذاریم و خدا را انتخاب کنیم.

وی افزود: در آیه ۴۳ سوره کهف می‌خوانیم، الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا ۖ وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا، به این منظور که عمل صالح یعنی کار نیک و پسندیده.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی در مقابل کفار و ظالم از جمله این اقدامات است، یادآور شد: عملیات طوفان الأقصی، عملیات بسیار بزرگ و ارزشمندی بود که از ابعاد مهم معجزه بودن آن، این واقعیت است که حماسه تاریخی، شکست و ضربه‌ای غیرقابل ترمیم به رژیم صهیونیستی وارد کرد.

امام جمعه دمق با تأکید بر اینکه این عملیات در نهایت پوشش هوشمندانه و استتار کامل انجام شد، خاطرنشان کرد: هفت سازمان اطلاعاتی و جاسوسی برای بقا و امنیت رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، اما همه در برابر عملیات طوفان الاقصی که می‌توان آن را مصداق آیه ۹ سوره مبارکه یس دانست، با شکست روبرو شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از این شکست به دنبال آن بودند تا با کار رسانه‌ای، شکست رژیم غاصب صهیونیستی را پنهان کنند، یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی با کمک اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال آن بود تا ایران را بازیگر اصلی در عملیات طوفان الاقصی معرفی کند.

حجت الاسلام میرزایی، به تشریح اهداف دشمن از اجرای این نقشه پرداخت و اظهار کرد: مخفی کردن شکست اطلاعاتی و امنیتی خود از یک گروه شبه نظامی، تحقیر و عصبانیت گروه‌های مقاومت فلسطینی چرا که برای صهیونیست‌ها این گزاره که حماس همه کاره انجام عملیات و اتفاقات کنونی بوده بسیار سخت است و برای همین به دنبال کاهش وزن دهی به حماس هستند.

وی نسبت دادن تسلیحات مورد استفاده گروه‌های مقاومت به ایران اسلامی و تحقیر صنعت دفاعی نظام اسلامی را از دیگر اهداف دشمن خواند و ابراز کرد: دشمن علت شکست در جنگ اوکراین را ایران می‌دانست و اکنون هم علت شکست در برابر حماس را ایران می‌داند بنابراین به‌دنبال بالا بردن سطح تهدیدات خود علیه ایران اسلامی است.

امام جمعه دمق، یادآور شد: البته دشمن به صورت جدی و با نقشه‌های مختلف به دنبال آن است که تفرقه ایجاد کند و بحث‌های قومیتی و اقتصادی را پیش بکشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مقامات فعلی رژیم صهیونیستی هیچ کدام اهل فلسطین نیستند و وطن اصلی آنها سرزمین‌های دیگری است، مطرح کرد: با مشاهده لیست مقامات فعلی رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم که بیشتر آنها اهل ایرلند، لهستان، اوکراین، رومانی، عراق، مغرب، صربستان و گرجستان هستند.

حجت الاسلام میرزایی، در ادامه به اهمیت برگزاری انتخابات در کشور در اسفند امسال اشاره کرد و یادآور شد: یکی از معیارهای انتخابات پرشور تعداد داوطلبان بالا است که در این دوره بالاترین عدد در بین تمامی ادوار انتخابات مجلس را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت بالا شاخصی برای افزایش اقتدار ملی است، خاطرنشان کرد: تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی از دیگر شاخص‌های مشارکت بالا در انتخابات است.

امام جمعه دمق، با بیان اینکه مقام معظم رهبری چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را از ارکان یک انتخابات مطلوب عنوان کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب متولیان را برای تأمین این اصول و ارکان فراخواندند.

وی با تشکر از مسئولان ورزش و جوانان شهرستان و استان، تصریح کرد: در رابطه با زمین بزرگ چمن مصنوعی وعده‌هایی داده شده که طبق روال عادی بیش از ۴ ماه زمان نیاز دارد و طبق قرائن قرار است در همین فصل سرد انجام شود.

حجت الاسلام میرزایی، خاطرنشان کرد: همچنین باید از مسئولان و تصمیم گیران راه و شهرسازی شهرستان و استان تشکر کنیم که کارگاه راه مواصلاتی رزن دمق را با وجود آنکه تجهیز کارگاه در فصل سرد سال که امکان کار کردن بسیار پایین است را تجهیز کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha