دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یادداشت معاون دبیرکل مرکز اسلامی آرژانتین درباره سفر رئیس‌جمهور این کشور به اسرائیل

حوزه/ حمایت از یک طرف این منازعه، بدون در نظر گرفتن پیامدهای انسانی و تلفات غیرنظامیان، آرژانتین را در موقعیت حساسی قرار می‌دهد؛ چرا که از یک کشور بی‌طرف و مدافع دیرینه حقوق بشر به یک کشور متخاصم تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، معاون دبیر مرکز اسلامی آرژانتین، دکتر مارتین سعاده، طی یادداشتی به تحلیل پیامدهای سفر رئیس‌جمهور آرژانتین به اسرائیل و اظهارات او در حمایت از جنایات این رژیم پرداخت.

دکتر مارتین عمر سعاده در بخشی از این یادداشت خاطرنشان کرد: تنها دو ماه پس از آغاز به کار دولت جدید، جامعه عرب و اسلامی در آرژانتین با مارپیچی از خشونت، انگ و تبعیض مواجه است که با سخنانی نفرت‌انگیز و تصمیماتی ضعیف در حوزه سیاست خارجی توسط دولت فعلی تشدید شده است.

وی تصریح کرد: سفر اخیر رئیس‌جمهور میلئی به اسرائیل و اظهارات وی در بحبوحه جنگ، نگرانی عمیقی را ایجاد کرده و خشونت رسانه‌ای و عمومی را علیه مسلمانان آرژانتین که با نام خانوادگی خاص و یا داشتن حجاب شناخته می‌شوند، تشدید کرده است.

مارتین عمر با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور جدید آرژانتین افزود: این اظهارات بی‌پایه، به این حقیقت توجه ندارد که درگیری در خاورمیانه در ۷۵ سال گذشته جان بسیاری از فلسطینی‌های بی گناه را گرفته است و این جنگ بخشی از یک طرح بزرگتر از سیاست‌های امنیتی است که نه تنها فلسطین و کشورهای همسایه را تهدید می‌کند، بلکه به اقتصادهای مرتبط با منابع راهبردی در خاورمیانه نیز آسیب می‌رساند.

این استاد حقوق با اشاره به پیامدهای حمایت خاویر میئلی از جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: حمایت از یک طرف این منازعه بدون در نظر گرفتن پیامدهای انسانی و تلفات غیرنظامیان، آرژانتین را در موقعیت حساسی قرار می‌دهد؛ چرا که از یک کشور بی‌طرف و مدافع دیرینه حقوق بشر به یک کشور متخاصم تبدیل می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که اسرائیل و آمریکا جسور شده‌اند. آنها در حالی که دستانشان به خون کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه آغشته شده است، جشن وحشیانه می‌گیرند و پیوسته دستورات و قطعنامه‌های جامعه بین‌المللی را نقض می‌کنند و صدمات جبران ناپذیری را به بشریت وارد می‌سازند.

معاون دبیرکل مرکز اسلامی آرژانتین پس از اشاره به مشکلات داخلی آرژانتین، به ویژه بحران اقتصادی این کشور، تأکید کرد: اعمال قدرت توسط دولت، ضرورتاً باید بر اصول اخلاقی استوار باشد؛ چرا که صلح و احترام برای همه جوامع را بدون ایجاد دودستگی به ارمغان می‌آورد و به ایجاد جهانی عادلانه‌تر و منصفانه‌تر کمک می‌کند. مشخصه آرژانتین همزیستی مسالمت‌آمیز جوامع مذهبی مختلف است که هر کدام ویژگی‌ها و سهم خود را در هویت ملی ما دارند. تنوع مذهبی ارزشی است که جامعه ما را غنی می‌کند و باید توسط مقامات ما محافظت و ترویج شود.

وی در پایان با استناد به آیه ۱۳ سوره حجرات اذعان داشت: تنوع (نژادی، مذهبی و جنسیتی) موجب غنای بشریت و یک نعمت الهی است، نه یک تهدید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha