دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روایت جراح آرژانتینی از جنایات جنگی در غزه

حوزه/ غزه به معنای واقعی کلمه یک زندان روباز است که بدون وقفه توسط کشتی‌ها، هواپیماها، تانک‌ها و خمپاره‌ها بمباران می شود؛ به همین دلیل آمار کشته‌ها و زخمی‌ها بسیار بالا است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، آندرس کاروت، پزشک آرژانتینی است که به تازگی از یک مأموریت سه هفته‌ای پزشکان بدون مرز، از غزه بازگشته است.

او در گفتگو با شبکه خبری TN آرژانتین اظهار داشت: جنگ علیه مردم غزه یک قتل عام نفرت انگیز است. ویرانی‌ها چنان غیرطبیعی است که من تا به حال چنین چیزی ندیده بودم.

این جراح که اهل شهر کوردوبای آرژانتین است، پس از هفته‌ها انتظار در مصر، ۱۴ نوامبر اجازه ورود به غزه را پیدا کرد. وی در آخرین روز مأموریت خود در این منطقه، با کانال خبری TN مصاحبه کرد.

کاروت ۱۴ سال است که با سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز همکاری می‌کند. وی پیش از اعزام به غزه، در کشورهایی مانند نیجریه و هائیتی برای مقابله با بیماری‌های فراگیر و بلایای طبیعی و در کشورهای در حال جنگ مانند یمن، سوریه، افغانستان و اوکراین حضور داشته است، با این وجود، او در گفتگو با خبرگزاری TN اظهار داشت که تا کنون چنین جنایتی را ندیده است.

وی که از از دانشگاه ملی کوردوبا فارغ التحصیل شده، تأکید کرد: غزه به معنای واقعی کلمه یک زندان روباز است که بدون وقفه توسط کشتی‌ها، هواپیماها، تانک‌ها و خمپاره‌ها بمباران می شود؛ به همین دلیل آمار کشته‌ها و زخمی‌ها بسیار بالا است.

کاروت همچنین از تعداد بالای مجروحان و کشته‌هایی که پس از هر بمباران به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند، از رنج مشاهده نوزادان سوخته و قطع عضو شده، از کودکان بستری در بیمارستان که تمام اعضای خانواده‌ خود را از دست داده‌اند، صحبت کرد. بیمارستان‌های غزه مملو از پناهندگان است و به گفته جراح آرژانتینی هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌ها در ورود کمک‌های بشردوستانه، پزشکان اندکی توانستند وارد غزه شوند و بدتر از آن این بود که حرکت ما به دلیل ناامنی مسیرها و کمبود سوخت به کندی انجام می‌شد.

به گفته این پزشک تعداد اقلامی که پس از آتش‌بس به غزه می‌رسد کمتر از ۱۵ درصد آن چیزی است که به طور عادی قبل از آغاز جنگ وارد می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha