سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدباقر فرزانه، خطیب موقت نماز جمعه مشهد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: اگر معیشت نباشد، اخلاق، عصمت، عفت و امید هم نخواهد بود، بنابراین بر همه مسئولان در اولویت‌ قرار دادن رسیدگی به مسائل اقتصادی واجب است.

به گزارش خبرنگار حوزه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر دهان استکبار می‌کوبند، اظهار داشت: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری رای دادن وظیفه شرعی است و امیدوارم مردم ایران باز هم حماسه بزرگی را در این انتخابات بیافرینند.

وی بیان کرد: در اسلام، اصلی به‌عنوان نقش مردم داریم. نقش مردم، هم در نظام و هم در حیات اسلام نقشی خاص است، آن اصل این است که اگر رهبری الهی، همچون پیامبر و امام علی(ع) به حق مردم را دعوت به حرکت و بندگی خدا کنند و مردم با وجود اینکه وظیفه دارند، به ندای رهبر خود لبیک نگویند، آن رهبری و حرکت او موفق نمی‌شود، چنانکه در تاریخ اسلام، پس از رحلت پیامبر (ص)، مردم با وجود اینکه وظیفه قطعی و روشنی داشتند، نیامدند و جبهه حق پیروز نشد.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه به چند فراز از سخنان مقام معظم رهبری در این رابطه اشاره کرد و یادآور شد: نظام اسلامی، ریشه دارد و ریشه این نظام مردم هستند، حلال همه مشکلات حضور، اراده و تصمیم مردم است، به بیان دیگر در نظام اسلامی، کشور متعلق به مردم و اصل، رضایت آنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه وظیفه اول و تکلیف اساسی مسئولان را خدمت به مردم برشمرد و اظهار کرد: مردم تکیه‌گاه دین هستند و ذخیره شکست‌ناپذیر در مقابل دشمن هستند، از روز ۱۲ بهمن ۵۷ تاکنون هر کجا مردم باید حضور می یافتند، به بهترین نحو حاضر شدند و لذا استکبار به هیچ یک از اهداف خود در ایران نرسیده است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه حرکت حماس و نیروهای مقاومت در منطقه از انقلاب اسلامی الهام گرفته‌ است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما با دو بال پرواز می‌کند، نخست عدالت‌خواهی که از اعتقاد به انتظار سرچشمه می‌گیرد و تا بدان عدالت نرسد، آرام نمی‌گیرد و بال دوم هم شهادت طلبی و روحیه شهادت است که آن را از حماسه عاشورا وام گرفته‌ایم.

وی با اشاره به گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، ابراز کرد: ریشه فشارهای اقتصادی علاوه بر تحریم‌های آمریکایی، به مفاسد اقتصادی‌ بر می‌گردد که روز به روز بیشتر می‌شود، بنابراین اگر مسئولین دیر بجنبند حرکت اقتصادی مفسدان بر حرکت دولت‌ها غالب خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم توسط مسئولین تاکید کرد و گفت: اگر معیشت نباشد، اخلاق، عصمت، عفت و امید هم نخواهد بود، بنابراین بر همه مسئولان در اولویت‌ قرار دادن رسیدگی به مسائل اقتصادی واجب است.

امام جمعه موقت مشهد راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را اجرای عدالت در تصمیم‌گیری‌ها و نزدیک شدن سبک زندگی مسئولان به عامه مردم توصیف کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha