شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتشار کتاب سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن

حوزه/ کتاب سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، که فروردین‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شده بود، از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب سی‌اُمین دوره نمایشگاه قرآن کریم در آستانه برگزاری دوره جدید این رویداد بین‌المللی از سوی دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن منتشر شد.

بر اساس آنچه در این کتاب آمده است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ۹ کمیته شامل کمیته‌های نظارت و ارزیابی، کمیته محتوایی، کمیته محافل و مراسم، کمیته دبیرخانه، کمیته امور مالی و قراردادها، کمیته فناوری اطلاعات و نمایشگاه مجازی، کمیته خادمان قرآن، کمیته تشریفات و کمیته حراست و حفاظت داشته است.

همچنین در دوره گذشته نمایشگاه قرآن تمام فعالیت‌های قرآنی کشور در ۲۶ بخش ارائه شده بود که از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش الگونما، بخش دستاوردهای انقلاب اسلامی، بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی، بخش خانواده، بخش سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی، بخش بین‌الملل، بخش هنرهای دینی، بخش خادمان قرآن، بخش نهادها و مؤسسات مردمی، بخش عفاف و حجاب، بخش نوجوان، بخش تربیت قرآنی و ... اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب جدولی مربوط به پخش زنده نمایشگاه قرآن از رسانه ملی منتشر شده که بر اساس این جدول در مدت ۱۴ روز نمایشگاه قرآن ۵۰۵۵ دقیقه پخش زنده و ۱۳۱۰ دقیقه نیز ارتباط زنده با شبکه‌های مختلف سیما برقرار شده است. به عبارت دیگر سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به طور میانگین روزانه ۴۵۴ دقیقه(حدود هفت ساعت و ۳۰ دقیقه در طول شبانه روز) روی آنتن رسانه ملی بوده است.

همچنین در این کتاب به میزان مشارکت مخاطبان در پویش‌ می‌خوانمت اشاره شده است، بر اساس آماری که دبیرخانه نمایشگاه قرآن در مورد این موضوع ارائه داده است در مجموع هفت میلیون و ۳۶۲ هزار مورد بوده است. بیشترین مشارکت از بستری سکوی روبیکا با دو میلیون و هشتصد هزار مورد و کمترین آمار مربوط به اینستاگرام با پنجاه هزار مورد رکورد ثبت شده بوده است.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، طی روزهای ۱۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه امسال در مصلای امام خمینی(ره) تهران و با شعار «می‌خوانمت» برگزار شد.

دریافت نسخه الکترونیک کتاب سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha