سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در بالاترین سطح، آماده مقابله با هر نیرویی است که بخواهد به مرزهای کشورمان چشم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، سرهنگ محمدعلی بیرانوند، فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداست یاد و خاطره شهدای گرانقدر ارتش و ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با تبریک عملیات غرور آفرین وعده صادق توسط پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این عملیات غرورآفرین و بسیار خوشحال کننده بود و امیدواریم عمر رژیم منحوس صهیونیستی هر چه زودتر به پایان برسد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با بیان اینکه بدخواهان نظام و انقلاب برای این اتفاق همه تلاش‌های خود را کردند و در این زمینه توطئه ‌های زیادی انجام گرفت، گفت: برخی به بهانه‌های مختلف دنبال تضعیف و ضربه زدن به نظام و انقلاب بودند و برای همین می‌خواستند ارتش را تضعیف و منحل کنند.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌ها علیه ارتش ادامه داشت تا اینکه امام راحل با تیزبینی و دوراندیشی وقتی ارتشیان به خدمت امام رسیدند و در این زمینه مشاوره دادند، تصمیم حکیمانه‌ای گرفتند، افزود: پس از این اتفاق امام از ارتش دفاع کرد و بنیانگذار کبیر انقلاب با تدبیر و اقدام حکیمانه خود در ۲۶ فروردین ۵۸ حمایت خود را از ارتش و فرزندان این مرز و بوم اعلام کردند.

بیرانوند با بیان اینکه پس از آن ارتش جان دوباره‌ای گرفت و در راه دفاع از نظام و انقلاب و کشور جانفشانی‌های فراوانی انجام داد، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی و به ویژه نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس در عملیات آفندی و پدافندی رشادت‌های فراوانی انجام دادند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کشور کردند.

او به شهادت ۷۰۰ نفر از پرسنل تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: ارتش پس از جنگ نیز در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها در کنار مردم بوده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان حضور در زلزله ۶۹ و کمک‌رسانی به آسیب دیدگان، حضور و امداد رسانی در زلزله بم و سیل خوزستان و فارس از جمله اقدامات ارتش بوده است، اظهار داشت: برپایی بیمارستان‌های صحرایی و کمک به مردم در زمان همه‌گیری کرونا در کشور از اقدامات این نیرو بوده است.

وی به خدمات هوانیروز در امدادرسانی به مردم در حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: بالگرد این نیرو در زنجان در اسن راستا در خدمت مردم است.بیرانوند با بیان اینکه امروز ما ۱۱ تیپ را در مرزهای کشورمان مستقر کردیم، افزود: امنیت بخش زیادی از مرزهای کشور به دست دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با بیان اینکه ارتش پس از انقلاب یک نیروی وابسته بود، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی با تکیه بر نخبگان و نیروی داخلی به خودکفایی رسیده و از قدرت‌های بزرگ منطقه و از قدرت‌های بزرگ موشکی جهان است.

بیرانوند با بیان اینکه کشورمان از جمله سه کشور بزرگ در زمینه پهپاد است، افزود: نیروی دریایی کشورمان نیز از قدرت‌های بزرگ منطقه است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با بیان اینکه طولانی‌ترین دریانوردی توسط ارتش جمهوری برای نخستین بار در تاریخ کشورمان انجام شد، افرود: پیمایش دور دنیا توسط ناوگروه ۸۸ بدون پشتیبانی از افتخارات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در بالاترین سطح، آماده مقابله با هر نیرویی است که بخواهد به مرزهای کشورمان چشم داشته باشد، تصریح کرد: ارتش امروز در همه زمینه‌ها در بالاترین سطح آمادگی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی، گفت: وی نابغه نیروهای نظامی و عامل وحدت در بین نیروهای مسلح و یک نیروی ولایت‌مدار بود.وی در ادامه به برنامه‌های روز ۲۹ فروردین و دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha