جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فریدون سید مصطفوی

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی،همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه و اجرای طرح های تربیتی را همراه با نگرش ویژه و مفید برای دانش آموزان سازنده دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی از افزایش فعالیت مدارس امین با همکاری حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: مدارس امین با هدف رفع دغدغه های دینی و پاسخگویی به شبهات اعتقادی دانش آموزان در مدارس آموزش و پرورش استان همزمان با سالجاری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به آمار مدارس امین در استان تصریح کرد: این مدارس که با حضور مربیان امین در سال گذشته با فعالیت در 8 مدرسه همراه بود خوشبختانه طی توافق با حوزه علمیه خواهران و برادران استان و امام جمعه ارومیه تعداد 22 مدرسه به این آمار اضافه و از 8 مدرسه به 30 مدرسه افزایش یافت.

وی معیارهای کیفی سنجی را مهمتر از آمار مدارس تحت پوشش عنوان کرد و افزود: نگاه به این طرح ویژه و تخصصی است و انتظار می رود در زمینه کاهش آسیب های فکری و اعتقادی دانش آموزان موثر واقع شود.

*لزوم همسویی آموزش و پروش با حوزه

سیدمصطفوی همسویی حوزه علمیه و اداره آموزش و پرورش در زمینه های تربیت دینی و فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی را مهم و موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: طی توافقات صورت گرفته با حوزه علمیه استان مربیان امین به لحاظ سطح علمی بایستی هم طراز با مربیان آموزش و پرورش باشد .

وی از برگزاری طرح آزمایشی کیفیت سنجی در 72 مدرسه استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، تربیتی، دینی، ورزشی، پژوهشی و علمی در روزهای پنجشنبه ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی که در این طرح همکاری با حوزه علمیه، اداره ورزش و جوانان و معاونت پژوهشی آموزش و پرورش صورت گرفته است.

سیدمصطفوی حمایت از طرح های فرهنگی و دینی را از جمله وظایف آموزش و پرورش دانست و افزود: توسعه فرهنگ دینی و آموزش سبک زندگی اسلامی_ ایرانی در بطن مدارس و در بین دانش آموزان به عنوان دومین کانون تربیتی و آموزشی اشاعه و فرهنگسازی می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha