جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیرخوارگان

حوزه/ دوستداران اهل بیت در شهرهای مختلف لبنان در مراسم طفل شیرخوار با پرچم برافراشته حسین(ع) در برابر ظالم تجدید بیعت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همه ساله در ماه محرم شعله عشق حسینی در دل های دوستداران و عاشقان شعله ور میشود تا محبت حسین(ع) همچنان زنده بماند. تردیدی نیست که شهادت کودک شیرخوار علی اصغر یکی از صحنه های معنوی و عاطفی جانگداز حادثه کربلا است؛ صحنه ای که نماد مظلومیت خانواده امام حسین(ع) و فداکاری و درد و رنج آنها می باشد چرا که علی اصغر کوچک ترین شهید این خاندان بود که پرچم حق را در برابر ظالم به دست گرفت.

مادران از خانه های خود راهی مجتمع سیدالشهدا(ع) بیروت می شوند و هر کدام با خود طفلی به همراه دارد. نوزادان لباس سبز و سیاه یک شکل بر تن دارند و سرهای آنها با پیشانی بندهای سرخ با نوشته "بأی ذنب قتلت" و یا "علی اصغر" بسته شده تا از این طریق ارتباط خود را با مصیبت سیدالشهدا نشان دهند.

اجتماع این کودکان صحنه ای دردناک و جانکاه را رقم می زند؛ فریاد آنها با صدای خود به ندای لبیک یا حسین بلند است تا پیام روشن و رسایی برای جهان باشد که آنها آینده خود را با این لبیک ها نذر حسین علیه السلام می کنند.

مراسم با نمایشی شروع شد که در آن گهواره ای تزیین شده و پیکری پوشیده شده با پرچم حزب الله نمایش داده می شد تا بیانگر ارتباط میان فداکاری رباب همسر امام حسین در کربلا و فداکاری مادران شهدای مجاهد و ارتباط میان معرکه کربلا و میدان جنگ امروز مجاهدان حزب الله باشد.

مادران پس از دیدن این صحنه برای حضرت اباعبدالله(ع) عزاداری کردند و مجلس عزای طفل شیرخوار با مداحی یحیی حدرج برگزار شد. حاضران در این مجلس بر تمسک خود با راه و روش حسین و مقاومت در برابر دشمن تاکید کردند. برگذار کنندگان این مراسم در گفتگو با پایگاه خبری العهد تاکید کردند که نمادینه بودن این اتفاق در به تصویر کشیدن صحنه شهادت یک کودک شیرخوار در مقابل چشمان پدرش میباشد.

دست اندرکاران این مراسم تاکید کردند که دوستداران امام حسین علیه‌السلام جان خود و کودکان و مردان خود را فدای امام حسین(ع) می‌کنند و خاطر نشان کردند که مراسم امسال با استقبال گسترده مردم روبرو شد و مادران به همراه کودکان خود از نقاط دوردست در مجمع حضور پیدا کردند.

برپایی مراسم کودک شیرخوار در بعلبک و مقام سیده خوله

هیئت های زنانه بعلبک لبنان نیز مجلس عزای کودک شیرخوار را در مقام سیده خوله دختر امام حسین برگزار کردند که جمع زیادی از مادران و اطفال در این مراسم برای سیدالشهدا به عزاداری پرداختند.

مدارس پیشاهنگی امام مهدی(ع) نیز مراسم یادبود حماسه و قهرمانی و فداکاری کربلا و مراسم عاشورا را در سالن مداری المهدی در بعلبک برگزار نمود و در این مراسم سیره حسینی تلاوت شد و در پایان مراسم نیز مراسم سینه زنی و نوحه خوانی توسط مداح علی یاغی و با مشارکت 800 پیشاهنگ برگزار شد.

مراکز پیشاهنگی امام مهدی(ع) در پایان این مراسم نمایشگاهی با تصویر بیانگر این مناسبت در شهرهای العین و أمهز و النبی عثمان البزالیه و طاریا و النبی رشاده برگزار کردند و نمایش هایی نیز توسط گروه امام علی(ع) به اجرا درآمد.

در همین راستا هیئت های زنانه حزب الله در منطقه جنوب نیز مراسم کودک شیرخوار را در شماری از روستاها و شهرهای جنوب برگزار کردند. در منطقه الحوش این مراسم در مجمع امام علی(ع) و با حضور مادران و زنان در سالن اجتماعات این مجمع برگزار شد. مادران در این مراسم کودکان خود را کفن پوش کرده بودند و مراسم با نمایش فیلمی در مورد سیره امام حسین و حادثه کربلا و ارتباط آن با اوضاع کنونی آغاز شد.

در شهر دیر قانون النهر لبنان هم مراسم کودک شیرخوار در حسینیه سیدالشهدا برگزار شد و زنان به همراه کودکان خود در این مراسم شرکت کردند. مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و پس از آن گروهی از دختران پیشاهنگ با در دست داشتن پرچم های حسینی و شعار لبیک وارد صحنه شدند و پس از آن هم تشییع جنازه نمادین حضرت علی اصغر بزگرار شد.

اما در شهر زبقین، زنان به همراه کودکان خود در حسینیه این شهر جمع شده و کودکان خود را کفن پوش ساختند و ندای لبیک یا اباعبدالله سر دادند. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه آن راه پیمایی شمع ها با حضور دختران برگزار شد.

در شهر الطیبه نیز مراسم مشابهی در سالن اجتماعات با حضور جمعی از مادران و کودکان آنها با لباس های یکدست برگزار شد.

در شهر کفرکلا نیز این مراسم در حسینیه این شهر و با مشارکت گروهی از مادران و کودکان کفن پوش برگزار شد.

در شهر بنت جبیل نیز زنان و مادران به همراه کودکان کفن پوش خود برای عزاداری کودک شیرخوار در مجمع مرحوم موسی عباس جمع شدند.

در روستاها و بخش های میس الجبل و دبعال و عیتاالشعب نیز این مراسم در حسینیه های این مناطق برگزار شد. مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن شمع های عزا روشن شد و گهواره نمادین علی اصغر در بالای دست های کودکان حمل شد که یادآور حادثه جانسوز کربلا بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha