دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قبلان احمد

قبل از خنثی سازی مین های انفجاری باید مین های سیاسی را خنثی کرد زیرا مین های انفجاری نتیجه مین گذاری های سیاسی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان رئیس دارالافتاء جعفری لبنان در مراسم حسینی در العاملیه این کشور گفت: دولت و نیروهای مختلف کشور باید حالت فوق العاده ملی برای بازگشت مفهوم شهروندی اعلام کنند.

وی خواستار خنثی سازی مین های سیاسی پیش از مین های انفجاری شد زیرا مین های انفجاری نتیجه مین گذاری های سیاسی است.

شیخ احمد قبلان خواستار یک توافق سیاسی شد که پایان دهنده حالت فلج مؤسسات قانونی باشد و بتواند موجب برپایی انتخابات ریاست جمهوری و تقویت مشترکات نیروهای 8 و 14 مارس و سایر نیروها باشد. وی همچنین بر اهمیت نقش ارتش و ضرورت حمایت از آن تاکید کرد زیرا ارتش نهادی ملی است که همچنان ساختار این کشور را حفظ کرده و کشور را از سقوط به دست ترویست ها حفظ می کند و با تمام توان خود در جهت تقویت مشارکت ملی و مسالمت داخلی تلاش می کند.

همچنین شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت حامی مقاومت و رییس جمعیت قولناو العمل در مراسمی عاشورایی در حوض الولایه در بیروت بر وجود وحدت تاکید کرد و گفت: مردم لبنان و مسلمانان نیازمند وحدت صفوف در برابر فرصت طلبان و تهدید کنندگان امنیت هستند.

وی ضمن تاکید بر حمایت از ارتش به ویژه در شرایط کنونی خواستار حفظ معادله ارتش، ملت و مقاومت شد زیرا این تنها معادله ای است که لبنان را قدرتمند و عزیز و مستقل نگاه می دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha