پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
هاشم منقاره

خشونت و افراط در منطه و جهان به وسیله اسلامِ معتدل و واقعی درمان می شود نه با افزایش توطئه های آمریکایی و غربی.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ هاشم منقاره رییس شوری رهبری جنبش التوحید الاسلامی و عضو اتحادیه علمای بلاد شام تاکید کرد: خشونت و افراط در منطه و جهان به وسیله اسلامِ معتدل و واقعی درمان می شود نه با افزایش توطئه های آمریکایی و غربی.

وی گفت: اسلامی که با اعتدال خود آمده تا تمام بشریت را نجات دهد، می تواند برخی از فرزندان خود را که از راه درست منحرف شده اند نجات دهد.

عضو جبهة العمل الاسلامی لبنان افزود: علما نیز در این زمینه باید به نقش خود  در درمان این جوانان امت عربی و اسلامی عمل کنند چرا که این جوانان گرفتار دام خشونت و ماجراجویی هایی شده اند که موجب به هدر رفتن انرژی معنوی و مادی امت اسلام در خدمت به دشمنان می شود.

وی در ادامه بر لزوم فراگیر بودن طرح نجات دهنده از لحاظ کیفیت و مکان و زمان به عنوان یک تلاش تعبدی دائم در جهت این سخن خداوند متعال اشاره کرد که میفرماید: « كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ». و از این رو در شرایط کنونی که کشتی اعتدال اسلام که کشتی نجات بشریت است و توسط خشونت و افراط در معرض خطر قرار گرفته همه وظیفه دارند این کشتی را نجات دهند و هیچ کس از این مسؤولیت مستثنا نیست و همه وظیفه دارند تا قلب و عقل این جوانان را از گمراهی نجات دهند تا امت اسلام به صلاح و سامان برسد.

شیخ منقاره گفت: امت ما با صهیونیست ها به عنوان آلتی استعماری در منطقه و جهان می جنگد زیرا این رژیم حقوق و مقدسات و جان انسان ها را نادیده می گیرد و به همین خاطر امت اسلام با این رژیم می جنگد تا اسلام معتدل را به جای آن در منطقه حاکم کند بنا بر این ما از صاحبان افکار افراطی و تمام حاکمان و مردم مبتلا به این فکر نادرست می خواهیم و از آنها دعوت می کنیم که بیایید همه با هم بر یک سخن مشترک اتفاق کنیم که جز خدا را نپرستیم وبه همدیگر ستم روا نداریم. لذا در مورد استمرار سوء استفاده سیاسی محلی و منطقه ای و تبادل اتهامات هشدار می دهیم و خواستار آغاز فوری روند وحدت در امت عرب و اسلام هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha