پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عوض الحطاب مصر

به نظر می رسد این جبهه، در دوره کنونی به دنبال ترمیم و بازسازی خود برای حضور در مراحل بعدی سیاسی اجتماعی مصر است و ترجیح می دهد در مقطع کنونی فعالیت چندانی نداشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عوض الحطاب از سران جبهه اصلاح الجماعة الاسلامیة مصر ورود این جبهه به انتخابات مجلس آینده را بعید دانست و گفت: این جبهه ماهیت تبلیغی دارد نه سیاسی و از این رو این کار با جهت گیری ما مخالف است.

وی در مصاحبه با رسانه های مصری ابراز داشت: هنگامی که این جبهه تاسیس شد روشن بود که هدف آن بازگرداندن جماعت اسلامی به تفکر فقهی و ترک خشونت و بیرون آوردن اسلامگراها از انزوا بود و ما هیچ برنامه ای نداریم مگر جلوگیری از بازگشت اعضای جبهه به زندان ها.

الحطاب البته گفت: این امکان وجود دارد که برخی اعضای جبهه بخواهند وارد انتخابات پارلمان شوند چه در لیست ها و چه به صورت فردی و تکیه بر ویژگی های شخصی خود اما نه به عنوان اعضای جبهه چرا که جبهه موضع خود را از پیش اعلام کرده است.

خاطر نشان می شود این جبهه پس از سقوط دولت مرسی، تلاش های فراوانی را برای مقابله با کودتای نظامی علیه مرسی به انجام رساند اما عملا بسیاری از چهره های سرشناس این جبهه راهی زندان شدند که به نظر می رسد این جبهه، در دوره کنونی به دنبال ترمیم و بازسازی خود برای حضور در مراحل بعدی سیاسی اجتماعی مصر است و ترجیح می دهد در مقطع کنونی فعالیت چندانی نداشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha