جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردبیلی - مبلغی

حوزه / حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با اشاره به اهمیت تقریب میان مذاهب اسلامی و روابط دو کشور ایران و مصر گفتند: اگر جریان تقریب آقای بروجردی بار دیگر در مصر جان بگیرد برای جهان اسلام مفید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی قاهره خاطرنشان کردند: آیت الله العظمی  بروجردی معتقد به تقریب و وحدت میان امت اسلام بودند و دربرابر برخی منتقدین مساله تقریب، براین باور بودند که نباید جریان تقریب خصوصا در مصر کمرنگ شود.

 ایشان خطاب به نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی قاهره گفتند: امید است این دعوت و سفر شما نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی افزودند: دیدگاه مراجع تقلید بر نزدیکی و وحدت جهان اسلام در مقابل پدیده های تکفیر متمرکز است، چرا که داعش و تکفیری ها که از طرف آمریکا و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند، خطری برای همه امت محسوب می شوند.

این مرجع تقلید همچنین در جریان آخرین تحولات مصر، وضعیت فقه و اصول در الازهر مصر و سایر گروه ها و جریان ها در این کشور قرار گرفتند.

خاطرنشان می شود:نماینده کشورمان در کنفرانس ضد تفکیر قاهره گزارشی از سخنرانی ها، دیدارها، مصاحبه ها و مشاهدات خود در کنفرانس بین المللی قاهره را ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha