پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آئین عرفی

حوزه/این کتاب به همت آقای مهدی امیدی و تحت نظارت علمی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی ، در گروه مطالعات اسلام و غرب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نگاشته شده است .

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، واحد ترجمه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نظر به اهميت موضوع و متانت كتاب ، با همكاري مركز «الحضارة لتنمية الفكر الإسلامي» اقدام به ترجمه و نشر آن نموده است.

نگرش ترویجی در تفسیر، تبیین ، و یا نقد " سکولاریسم " و فرو کاستن آن به مقوله ای سطحی و سیاسی ، نه تنها پهنای پرسش ِ « دین و زندگی » را از دیده ها دور نگاه داشته ، بلکه خود، زمینه های فرهنگ عرفی ( سکولاریسم ) را در متن زندگی دینداران هموار نموده  و زیست اسلامی را حتی در جمع مسلمانان مهجور گذاشته است.اين كتاب  را مي توان مشقى انتقادي ناميد كه مي كوشد در چالش ميان دين مداري و دنياگروي خود را از وضعيت انفعالي رها ساخته و گفته ها و شنيده هاي مربوط به سكولاريسم را از نو فهم و نقد نمايد. پژوهشگران گروه " مطالعات اسلام و غرب "در اين مجموعه تلاش كرده اند با مطالعه در ابعاد مختلف معرفتي، اجتماعي ،اخلاقي،ومعنوي ،ريشه ها و نشانه هاي آئين دنيوي سكولاريسم را در ساحت هاي نظري معلوم نموده و كاستي ها و پيامد هاي آن را در حيات عيني جامعه دينداران برجسته سازند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha