سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 343232
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
نسیم وحی

حوزه/ شصت و نهمین شماره از مجله نسیم وحی با عناوین متنوع از سوی مؤسسه جامعه القرآن الکریم منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، عرفان درکلام امیر عارفان، روش صحیح مطالعه و یادگیری، نگاهی به سیره شهدا، گوشه ای از اخلاق قرآنی پیامبر (ص)، طب اسلامی و مصاحبه با استاد طوسی، از جمله عناوین این شماره «نسیم وحی» است.

در شماره جدید این مجله قرآنی، مطالب متنوعی مانند اسوه، تبیان، کرام، مشکات، بینات، در قالب طبی اسلامی، گوناگون، جدول و پیامک، رشد و بخش کودک و نوجوان به زیور طبع در آمده است.

در ابتدای این ماهنامه قرآنی، بیاناتی از مقام معظم رهبری که در خصوص اهمیت قرآن و جذب جوانان به قرآن تاکید کردا‌ند درج شده است.

بخش اسوه در این شماره با رهنمودهایی از عالمان وارسته همچون آیت الله سید هادی میلانی، امام خمینی(ره)، آیت الله شاه آبادی، آیت الله میرزا جواد تهرانی و آیت الله بهجت(ره) آشنا می شویم. در احولات امام خمینی از قول یکی از پزشکان نقل شده است« در ایامی که امام خمینی(ره) در بیمارستان تحت معالجه و عمل جراحی بودند، با لوله تنفس می­کردند، ( وقتی این لوله در مجرای تنفسی قرار می­گیرد، شخص نمی­تواند صحبت­کند)، اما امام(ره)  با این که لوله به مجرای تنفسی ایشان وصل بود، نماز ظهر و عصر آن روز را به همان وضع ادا نمودندو حتی نماز شب خود را ترک نکردند.

عرفان درکلام امیر عارفان، عنوان مطلبی  از حضرت آیت‌الله جوادی آملی است که طی آن ایشان به حدیثی از حضرت علی (ع) که فرموده « خدا در برهه ای از عصر و زمان بندگان صالحی دارد که با آن ها مناجات می کند و در نهان خانه اسرار شان با آن ها سخن می گوید». اشاره کرده و آورده اند: سخن در مناجات خدا با آن ها است. چون انسان می تواند با مناجات و راز و نیاز های عاشقانه خود آن قدر با خدا انس بگیرد و به او نزدیک شود که با او «دَلال» داشته باشد.

در بخش سلوک و باران، مطالبی از حجت الاسلام محمد رضا رنجبر در قالب موضوعاتی نظیر سوزن وخیاط، چسب و چوب، عقربه های قبله نما و پارچه های چروک  پرداخته شده است.

 مقایسه­ عرفان های­نوظهور با عرفان اسلامی، سبک زندگی در قالب موضوعاتی مانند ناشایست ها در خرید و فروش، پرهیز از برخی معاملات و توزیع ثروت به رشته تحریر در آمده است.

آشنایی با روش صحیح مطالعه و یادگیری، در قالب بهداشت مطالعه، مقدمات مطالعه ، قرآن و تمثیل ، ذکرهای زندگی ، ازدواج در قرآن از قلم استاد قرائتی  و بالهای سیر و سلوک در قالب موضوعاتی مانند وسعت رزق و درآمد کیمیای حقیقی، صفای قلب، باز شدن روح و شروع سلوک معنوی  ... از جمله دیگر بخشهای نشریه اند.

ماهنامه نسیم وحی به صاحب امتیازی جامعه القرآن الکریم و مدیر مسئولی محمد اسعدی و سردبیری داوود قاسمی منتشر شده است. علاقمندان جهت تهیه نشریه می توانند به نشانی قم کدپستی 43131/37137 مکاتبه نموده و یا با شماره تلفن02537838170 داخلی 204 تماس حاصل نماید.

انتهای پیام 40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha