دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 368719
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
ماهنامه نسیم وحی

حوزه/ هشتادمین شماره از ماهنامه قرآنی-آموزشی «نسیم وحی» از سوی مؤسسه جامعۀ القران الکریم منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» برخی از عناوین جدیدترین شماره از ماهنامه «نسیم وحی» عبارتند از: «رهنمود»، «با عالمان وارسته»، «یک شبه ره صد ساله می رود»، «تفسیر آیات در آینه روایات»، «همراه باش»، «باران حکمت»، «میوه درخت دانش»، «مراقب سلامتی خود باشیم»، «یادبود استاد ابوالفضل علامی»، «سواد رسانه ای برای کودکان»، «پاسخ به شبهات»، «حواست کجاست؟»، «کدام معلم کارآمد است»، «اخلاق یک مسلمان»، «شیوه کاربرد آیات در کلاس های قرآن»، «ویژگی های اخلاقی رسول خدا(ص)»، «ذخیره ای برای جهان تشیع»، «گناهی نابخشودنی»، «توفیق حفظ قرآن».

«منشور نسل جوان در سیرۀ امام صادق (ع)» عنوان مقاله ای است که عبدالکریم پاک نیا به آن پرداخته و 7 راهکار عملی امام ششم به جوانان را تشریح می کند. وی در پنجمین راهکار با عنوان «عادت دادن به حسابرسی» می نویسد: یک تاجر زمانی در کار خود پیشرفت می کند که در هر شبانه روز به حساب خود رسیدگی کرده و سود و زیان معاملات خویش را بداند و گرنه بعد از مدت کوتاهی سرمایه و هستی خود را از دست خواهد داد. جوانی، یک سرمایه و فرصت بسیار عالی برای هر شخص می باشد؛ اگر یک جوان به حساب عمر خود رسیدگی نکند و نداند که آیا در مقابل عمر خویش چه چیزی از به دست آورده است در آینده ای نه چندان دور، سرمایۀ معنوی خویش را به باد فنا خواهد دا؛ اما اگر به حساب روزانه اش برسد و ببیند که در مقابل هر روزِ از دست رفته، یک قدم به سوی کمال برداشته، خوشحال شده و آن را تکرار کند..... امام صادق علیه السلام به ابن جندب که یک جوان فعال و پرشور و باایمان بود، می فرماید: ای پسر جندب! هر مسلمانی که ما را می شناسد، شایسته است که رفتار و کردار خود را در هر شبانه روز بر خود عرضه دارد و حساب گر نفس خویش باشد تا اگر کار نیکی در آن ها دید، بر آن بیفزاید و اگر کار بدی در اعمال خود مشاهده نمود از آن ها توبه کند تا در روز قیامت دچار ذلت و حقارت نشود.

ماهنامه قرآنی –آموزشی «نسیم وحی» به صاحب امتیازی جامعۀ القران الکریم؛ سید محمد مهدی طباطبایی در 60 صفحه و با قیمت: 2500 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت ارتباط با نشریه به نشانی: قم، خیابان صفائیه، کوچه 15، ساختمان مؤسسه جامعۀ القرآن الکریم، ماهنامه نسیم وحی» مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 37838170-025، داخلی 204 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha