پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 341977
۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کتاب بصیر قطب نما

همزمان با دهه بصیرت کتاب «بصیرت قطب نما است» تالیف یکی از پژوهشگران دینی منتشر شد.

حجت الاسلام علی اکبر قائدناظری، مولف کتاب «بصیرت قطب نما است» ، در گفتگو با سرویس علمی و فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به  اینکه این کتاب  به مباحث بصیرتی پرداخته، اظهارداشت: این اثر، که موضوع مهم بصیرت را بررسی کرده است، بیشترین استفاده را از آیات و روایات مرتبط کرده و در چهار فصل تنظیم شده است.

به گفته این پژوهشگر حوزوی، فصل اول این کتاب حاوی مطالبی چون بصیرت در بوته‌ی تحقیق، اهمیت و جایگاه بصیرت، پایه‌ی اساسی بصیرت و آثار و برکات بصیرت، می باشد.

وی، بصیرت در بستر زندگی را فصل دوم این کتاب عنوان کرد و گفت: این فصل دارای سه بخش، بصیرت در ساحت اندیشه؛ زمینه‌ها و راهکارهای بصیرت در ساحت اندیشه، موانع بصیرت در ساحت اندیشه، بصیرت در ساحت دل و گرایش‌های باطنی؛ زمینه‌های بصیرت دل وموانع بصیرت در ساحت دل و  بصیرت در ساحت عمل و موانع بصیرت در حوزه‌ي عمل، تدوین شده است.

حجت الاسلام قائدناظری، در خصوص فصل سوم این کتاب هم گفت: این فصل الگوهای بصیرت را مورد توجه قرار داده است، که از نظر ما  انبیاء الهی(علیهم السلام) و در رأس آنها خاتم انبیاء(ص)، اهلبیت عصمت و طهارت(ع)، حضرت اباالفضل(ع)، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، به عنوان الگوهای برتر بصیرت و بصیرت آفرینی می باشند.

وی خاطرنشان ساخت: فصل چهارم را نیز خطرات بی‌بصیرتی، عوامل بی‌بصیرتی و راه‌کارهای درمان بی‌بصیرتی تشکیل داده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha