سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 341673
۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کتاب صبر

حوزه/ کتاب «صبر در اخلاق شهروندی» نوشته سرکار خانم مریم احمدی طایفه از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد منتشر شد.

به گزارش  سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نویسنده در مقدمه کتاب آورده است  : يكي از ضرورت‌ها و نيازهای جامعه امروزی، گسترش فرهنگ صبر در بین شهروندان به‌عنوان عاملی مؤثر و تأثیرگذار در بدست آوردن آرامش رواني شهروندان مي‌باشد. صبر و بردباری یکی از صفات و ویژگی‌های ممتاز برای انسان‌هاست که در قرآن و روایات و کتاب‌های اخلاقی بدان توجه زیادی شده است. در یک بررسی اجمالي در آیات قرآن کریم، مشخص مي‌گردد كه مسأله صبر، مربوط به سلامت رفتار فردی و جمعی انسان است که عمل به آن، نقش زیادی در آرامش فرد و جامعه دارد.

مدیر واحد تحقیقات و پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد دربارة نقش صبر در اخلاق شهروندی معتقد است که برخورداري مردم از روحية صبر و شكيبايي در اخلاق شهروندان تأثیر فراواني دارد؛ به‌طوري‌كه مي‌تواند در بهبود زندگي و روابط بين انسان­ها مؤثر باشد. كارمندان و مديران در يك محيط اداري و يا شهروندان در خانواده و اجتماع، با صبر و تحمل مي‌توانند از تنش‌ها و ناراحتی‌هایی که نتیجة بی‌صبری است، جلوگیری کنند و تعاملات بهتري که نتیجة صبر است با هم داشته باشند.

همچنین  اتلاف وقت و نيرو، عدم رعايت قوانين، ندامت و پشيماني، خشونت و پرخاشگري را از پيامدهاي بي‌صبري در شهروندان معرفی کرده است.

  آسان شدن کارها، امنیت روحی و روانی، عفو و گذشت از خطاهای همدیگر، ­کنترل احساسات، مدیریت زمان و جلوگیری از ضرر و زیان  ازدیگر موضوعاتی است که درایت کتاب به آن پرداخته شده است .   

نویسنده در پایان نیز، اصلاح نگرش شهروندان، توجه به آلودگی‌هاي دیداری، اصلاح طراحی مبلمان شهری، رسیدن به مدیریت واحد شهری و فرهنگ‌سازی را از راهکارهای ترويج فرهنگ صبر در میان شهروندان ذکر نموده است.

به گزارش روابط عمومی انتشارات نسیم رضوان مشهد کتاب «صبر در اخلاق شهروندی» به همت این انتشارات در آذرماه 1393 با شمارگان 1000 نسخه و در قطع رقعی با 40 صفحه چاپ و به قيمت 2500 تومان روانه بازار كتاب شده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب، می‌توانند با انتشارات نسیم رضوان به شماره 09155100926 یا مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) به شماره 38468680-051 تماس حاصل نمایند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha