جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بوستان کتاب

حوزه / هشت اثر در عرصه مباحث عرفانی، فلسفه، امامت و جوان از سوی بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب امام حسین (ع) و قرآن، بازی کودک در اسلام،  عباس بن علی (ع)، دعای های قرآن، امامت در بینش اسلامی، تفسیر خلاصه منهج الصادقین ج2 ( اعراف - اسراء )، شرح فارسی الاسفار الاربعه صدر المتالهین شیرازی و مشارق الدراری ازجمله آثاری است که ازسوی نشر بوستان کتاب منتشر شده است.
 

* «امام حسین و قرآن »

این اثر به قلم جمعی از نویسندگان  برای هشتمین نوبت به چاپ رسید.

نویسنده در این  کتاب، اهل بیت (علیهم السلام )را پرچم داران هدایت و ترجمان     راستین قرآن معرفی می کند و می گوید قرآن و عترت، دو جلوه از یک حقیقت اند؛ هریک از آن دو را که بر گزینی به دیگری راه می یابی. با تفکر در رژفای قرآن به حضور اهل بیت (ع) می رسی  و با دقت در سیره آن بزرگواران به محتوا و مفهوم آیه های قرآن، باز خواهی یافت. این اثر از 5 مقاله، تشکیل شده که در 284 صفحه و به قیمت 14000 عرضه گردید.

* بازی کودک در اسلام

بازی کودک در اسلام اثر محمد صادقی شجاعی دومین اثر منتشره برای جوانان از سوی بوستان کتاب  می باشد.

نویسنده با ورود به این  بحث مطالبی را از نگاه روان شناسان و جامعه شناسان بیان  می کند و می گوید: بازی و اسبابی بازی در روحیه و تکوین شخصیت کوکان و نوجوانان بسیارموثر است و اثر عمیقی را بجای می گذارد.آنها از این طریق نقش های اجتماعی را می آموزند و با الگوهای  اجتماعی آشنا می شوند. در این کتاب نوسینده  سئوالاتی را مطرح می کند و  پاسخ می دهد. می گوید چگونه می توان با تغییر نگرش به بازی و اسبای بازی در جامعه فرهنگ سازی کرد؟ و زمینه مناسب برای پرورش صحیح فرزندان را به وجود آورد؟ اثر حاضر نکته های فوق را در 3 فصل، شامل اهمیت بازی از نظر روانشناسان، جایگاه و وظائف والدین در مورد بازی کودک و اسباب بازی کودک بررسی کرد. این اثر که به چاپ ششم  رسیده با قیمت: 5500 تومان عرضه شده است.

* «دعا های قرآن»

این اثربه قلم حسین واثقی  به چاپ نهم رسید.

از مباحث مهم نیازهای فطری بشر، راز و نیاز با خدا است. برای نیایش با خدا واژه ها و الفاط ویژه ای لازم نیست و هرکسی به قدر خویش با خدا سخن می گوید ولی نیایش هایی که بر زبان اولیاء و اصفیاء جاری شده، لطافت و زیبایی لفظی و معنوی خاصی دارد که رشته پیوند دل ها با خدا را قوی می کند. این کتاب به بررسی دعاهایی که از زبان ائمه(ع) و انبیاء الهی و فرشتگان در قرآن مطرح شده می پردازد و فهرست موضوعی دعاها در پایان کتاب نیز مطرح شده است.

این کتاب با قیمت: 6500 تومان در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

* «عباس بن علی»

اثر حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی برای هفتمین بار منتشر شد.

نویسنده کتاب، با قلمی زیبا قله های رفیع ایمان و شجاعت آن حضرت  را به نگارش آورده است چگونه آن حضرت به یک بزرگ مرد آرمانی تبدیل شده و چگونه صاحب کمالات عالی انسانی شده است و توانسته همه قله های معرفت و وفا را یک به یک طی کند و در میان یاران امام حسین (ع) برجسته شود.

عباس بن علی (ع) با حرکت و ایثار خود درس عزت و شجاعت را به همه آموخت و تا ابد در تاریخ ماندگار شد.

این کتاب با قیمت 4500 تومان عرضه شده است.

* « تفسیر خلاصه منهج الصادقین ج2 ( اعراف - اسراء »

اثر مولی فتح الله کاشانی که به قلم آیت الله حسن زاده آملی در چهار جلد از سوی بوستان کتاب متشر شد.

 ملافتح الله کاشانی از مفسران و عالمان قرن بزرگ سده دهم هجری است که تلاش های تفسیری او، نقش مهمی در تکامل میراث شیعه دارد. تفسیر او با نام منهج الصادقین فی الزام المخالفین  که بعد از فراغت از تألیف این کتاب آن را تلخیص کرد و  خلاصه  «منهج الصادقین »نام نهاد.

اثر حاضر، نسخه تحقیق شده « خلاصه منهج الصادقین» است که به وسیله علامه حسن زاده آملی ، انجام شده و اکنون در چهار جلد منتشر  شده است.

این کتاب  با قیمت: 30000 تومان در اختیار خوانندگان گرامی قرار گرفته است.

* « شرح فارسی الاسفار الاربعه صدر المتالهین شیرازی »

اثر محمد حسین نائیجی  و آیت الله حسن زاده آملی  است .

 این کتاب مهمرین اثر فیلسوف بزرگ اسلامی، صدر المتالهین است که در آن اندیشه های عمیق فلسفی خود را به نگارش درآورد و ارکان و اصول حکمت متعالیه را پی افکند. این کتاب از همان آغاز تألیف، مورد توجه اهل اندیشه و فلسفه قرار گرفت و در حلقه های درس و بحث ومباحثه به عنوان متن درسی با استقبال زیادی مواجه شد. یکی از این فیلسوفان و عالمان اسلامی که توانسته شرح بر این کتاب بنویسد، آیت الله حسن زاده آملی است که با تبحر کامل در عرفان اسلامی و فلسفه و چیره دستی در تبیین حکمت متعالیه تشکیل حلقه های درسی چندین ساله کتاب « اسفار » را شرح  کرده است. اثر حاضر شرح فارسی آن است که برای شاگردان تدریس شده و مؤسسه بوستان کتاب آن را بعد از ویرایش دقیق و تبدیل زبان گفتار به نوشتار به شکل کنونی در جلدهای متعدد عرضه کرده است. کتاب با قیمت: 390000 تومان عرضه شده است.

*« امامت در بینش اسلامی »

کتابی است که آقای علی ربانی گلپایگانی آن را به رشته تحریر درآورده است.

امامت،  به عنوان یکی از اصول بنیادی اسلامی به شمار می رود و اصول دیگر در پرتو آن تفسیر می شوند. مذاهب اسلامی، هریک به نحوی آن را با عقائد خود، پیوند داده اند، اما در شیعه، برجستگی خاص دارد؛ به طوری که این مذهب را به امامیه مشهور ساخته است. اثر حاضر، امامت را در بینش اسلامی در این فصل ها می کاود؛ تعریف جایگاه و ضرورت امامت، مقامات و رسالت های امام، انتصاب، بررسی آیات و روایات امامت. عصمت ائمه ع، شخصیت معنوی اماما ن وعلم ائمه (علیهم السلام) از مباحث این کتاب است.

این کتاب در چاپ پنجم با قیمت: 22000 تومان در پیش خوان کتابفروشی ها قرار گرفته است.

*مشارق الدراری

کتابی است که به قلم مشترک سعید الدین سعید فرغانی و سید جلال الدین آشتیانی به رشته تحریر در آمده است.

 تمام مباحث عرفان و اخلاق  یا مقدمه برای رسیدن به محبت خدا است و یا نتیجه آن. قصیده تائیه کبرای ابن فارض بهترین اثر در موضوع عشق الهی است که شرح های متعدی بر آن نوشته شده است. « مشارق الدراری » شرح فارسی و بسیار دقیق براین قصیده بوده و درجات ومنازل مختلف سیر و سلوک تا فی الله را بیان می کند. این کتاب با مقدمه عالمانه استاد سید جلال الدین آشتیانی و باتصحیح مجدد تقویم ارباب معرفت و اصحاب سلوک می شود.  این کتاب به قیمت 50000 تومان به فروش می رسد.

گفتنی است علاقه مندان با خرید اینترنتی از سایت بوستان کتاب می توانند از تخفیف 15 درصدی بهر ه مند شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha