جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 342812
۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
بوستان کتاب

حوزه / مؤسسه بوستان کتاب برخی از آثار نویسندگان صاحب قلم را تجدید چاپ کرد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه بوستان کتاب برخی از آثار نویسندگان صاحب قلم را تجدید چاپ کرد.      

*کتاب «بررسی و تحقیق پیرامون نهضت حسینی» به قلم حجت الاسلام والمسلمین سید علی فرحی به چاپ هشتم رسید. 

معرفی اجمالی اثر:

یکی از اهداف اساسیِ امام حسین(ع)، مبارزه با ظلم برای زمینه‌سازی عدالت است. از این رو در این کتاب به ویژه در بخش پنجم که مکتب حسین(ع) است، بحث‏های جالبی در توجیه عدالت و ضرورت آن به میان آمده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

«... اگر عدالت و عادل از صحنة جهان حذف شود، همة ارزش‏ها فرو می‏ریزد و زندگیِ ستمگران نیز در لجن‌زار پستی‏ها و درگیری‏ها فرو خواهد رفت. جهان اگر از ثروت و صنعت لبریز هم باشد ولی از عدالت دور باشد، دلچسب و آرام‏بخش نخواهد بود. بلکه همه چیز آن و حتی ثروت و صنعت آن باعث ناامنی و گرفتاری خواهد بود؛ بر عکس، هر جا که عدالت حاکم باشد، زندگی در آن‏جا شیرین و روح‏پرور می‏گردد؛ هر چند که ثروت و صنعت وجود نداشته باشد با این که در پرتو عدالت، ثروت و صنعت نیز به شکل مفید و ارزشمند به وجود خواهد آمد و مورد استفادة درست همگان قرار خواهد گرفت».

این کتاب در 684 صفحه و با قیمت 33000 هزار تومان عرضه شده است.

*کتاب حیات الامام الهادی(ع) نوشته محمد جواد المروجی الطبسی نیز در چاپ دوم خود، با 400 صفحه و قیمت 20000 تومان منتشر شده است.

معرفی اجمالی اثر:

اثر حاضر که یکی از مجلداتِ موسوعه بزرگ دربارة زندگانی اهل‏بیت(ع) است، پژوهش موضوعیِ کاملی است که حیات پر برکت امام هادی(ع) از ولادت تا شهادت را در برمی‏گیرد. این کتاب، دربردارندة این موضوعات است:

«زندگی امام هادی(ع) در سایة پدر»، «نام‏ها و القاب»، «نص دربارة امامت آن بزرگوار»، «حیات ایشان قبل از هجرت به سامرا»، «قصة هجرت و علل آن»، «وکلای حضرت»، «وضعیت شیعیان و علویان در روزگار ایشان»، «موضع‏گیری امام در برابر بدعت‏ها»، «مکتبِ اعتقادی، فقهی و کلامی امام هادی»، «خلفای زمان آن بزرگوار» و مطالب دیگر از حیاتِ شریف آن حضرت.

مؤلف، پژوهش حاضر را به اندازة توان خود در ده‏ها منبع و مصدر تاریخی، حدیثی، رجالی، کلامی، تفسیری و اخلاقی پی‏گیری کرده است.

 * بررسی‌های اسلامی (2 جلدی)، عنوان کتابی است که به قلم علامه سیدمحمدحسین طباطبایي و استاد سیدهادی خسروشاهی انتشار یافته است.

جلد اول کتاب در  352 صفحه وبا قیمت: 18000  تومان و جلد دوم آن نیز در 336 صفحه و با قیمت 17000 تومان عرضه شده است.

معرفی اجمالی اثر:

بررسى‏هاى اسلامى، مجموعه مقاله‏ها، پرسش‏ها و پاسخ‏هایى که علامه طباطبایى به مناسبت‏هاى گوناگون به نگارش آنها همت ورزیده یا سؤال‏هایى را در طول سالیان متمادى به صورتِ کتبى پاسخ داده در این کتاب گردآوری شده است.

این نگاشته‏هاى ارزشمند که هر یک در گوشه‏اى و نزدِ صاحب‏نظرى، یافت مى‏شد، به همت استاد سیدهادى خسروشاهى گردآورى و در دو جلد با نامِ «بررسى‏هاى اسلامى» با موضوعات زیر، تنظیم شده است:

جلد اول شامل: «اسلام‏شناسى»، «امامت و تشیع»، «مسائل قرآنى»، «مقام و موقعیت زن در اسلام» بوده و جلد دوم نیز به مباحثی چون: «مسائل فلسفى»، «مسئله آفرینش و رستاخیز»، «مسائل اجتماعى اسلام»، «مسائل گوناگون» پرداخته است.

* کتاب «مربى نمونه» (تفسير سوره لقمان) به قلم آیت الله العظمی جعفر سبحاني به چاپ دوازدهم رسید. 

این کتاب در 276 صفحه و با قیمت: 13000 تومان منتشر شده است.

معرفی اجمالی اثر:

دانشمندان به خوبى دریافته‏اند که زیربناى زندگى در دوران کودکى پى‏ریزى مى‏شود و سعادت و شقاوت ادوار مختلف زندگى در گرو طرز تربیت دوران کودکى است.

یکى از مربّیان نمونه، حضرت لقمان (على نبیّنا وآله وعلیه السلام) است. اندرزهایى که لقمان به فرزند خود داده و قرآن مجید آنها را به عنوان برنامه تربیتى در این سوره آورده، همگى براساس ایجاد شخصیت در فرزند، استوار است.

کتاب مذکور، در 23 فصل، تفسیرى بر سوره لقمان ارائه داده است. در این کتاب، مباحثى مانند «نشانه‏هاى نیکوکاران»، «انحراف در دستگاه رهبرى» و «یک اعجاز علمى قرآن» مورد بحث قرار گرفته است.    

* کتاب «نسیم ایمان» (تفسیرسوره مومنون) اثر آیت الله سیدمرتضی حسینی نجومی به کوشش: ناصرالدین انصاری قمی در 252 صفحه و با قیمت 13000 تومان به چاپ چهارم رسید.

معرفی اجمالی اثر:

سوره مبارکه مؤمنون، بیست و سومین سوره قرآن و دربرگیرنده صفات مؤمنان، مراحل آفرینش انسان، داستان نوح و هود و موسی و عیسی(علیهم السلام) نعمت‏های خداوند، اوصاف کافران و مشرکان و پندارهای بیهوده آنان، نشانه‏های عظمت خدا و روز قیامت است.

خداوند در این سوره مستکبران را به توبه و بازگشت به سوی حق فرا می‏خواند، مؤمنان را می‏ستاید و اشاره‏ای به علوّ مقام و درجات آنان در بهشت برین و سرانجام دردناک کافران و نتیجه کردار ناشایست آن ها در دنیا و آخرت می‏نماید.

مؤلف محترم در این کتاب به تفصیل از تفسیر آیات شریفه همراه با فواید تاریخی، حدیثی، کلامی و ادبی بحث نموده است.

 * زن از منظر اسلام، عنوان کتابی است که به قلم خانم فريده مصطفوي (خميني) و فاطمه جعفري وراميني در 156 صفحه و با قیمت: 7500  تومان به چاپ رسیده است.

معرفی اجمالی اثر:

دربارة زن ديدگاه‏هاى متفاوتى اظهار شده. همين ديدگاه‏ها سبب برخوردهاى گونا‏گونى گرديده و صفحات تاريك و روشنى از كردارهاى آدميان رقم زده است. در اين ميان فقط اديان راستين الهى ـ به ويژه اسلام ـ به احياى حقوق زن همت گماشته‏اند. اما اين حقوق كدامند و شكلِ عملىِ آنها در كدام يك از آنان به صورت اسوه و الگو درآمده است؟. اين‌ها و موضوعات ديگر در اين گستره، مباحثى است كه مؤلفان اين اثر در ده فصل بدان پرداخته‏اند.

علاقمندان برای تهیه کتاب‌ها به نشانی: قم، میدان شهداء، بوستان کتاب مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha