جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی جزایری

حوزه/ بهترین راه تبلیغ دین و برون رفت از مشکلات فرهنگی، رفاقت با جوانان است و اگر روحانیون می خواهند آنها را از خط فکری که دشمن ترسیم کرده، خارج نمایند، باید دست دوستی به سوی آنان دراز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد طرح معراج استان خوزستان(سازماندهی، آموزش و اعزام مبلغان به مدارس)، با اشاره به عدم وجود مسجد در برخی مناطق پرجمعیت اهواز، اظهار داشت: طلاب و مبلغان باید در نقاط آسیب پذیر شهر، فعالیت جدی داشته باشند، چون دشمن به درون خانه های مردم نفوذ کرده است.

امام جمعه اهواز، خطاب به مسئولان طرح معراج، افزود: تلاش داشته کنید که روحانیون را به مناطقی اعزام کنید که از نظر وجود مسجد در فقر باشند؛ چرا که عدم وجود مسجد در هر منطقه ای زمینه ساز نفوذ دشمن است.

 وی در ادامه بیان داشت: جمعیت یکی از مناطق اهواز بالغ بر 50 هزار نفر است و در این منطقه تنها یک مسجد فعال وجود دارد که به هیچ وجه قابل قبول نبوده و باید طلاب و روحانیون حضور خود را در این گونه مناطق تقویت کنند.

*رفاقت با جوانان

 نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین خواستار توجه مبلغان به ارتباط مستمر با دانش آموزان شد و تصریح کرد: تنها راه علاج ناهنجاری ها و اصلاح جوانان، رفاقت با آنهاست و باید نسبت به این مهم تلاش و برنامه ویژه داشت.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آثار منفی  هجمه فرهنگی دشمن بر روی افکار جوانان، گفت: بهترین راه تبلیغ دین و برون رفت از مشکلات فرهنگی، رفاقت با جوانان است و اگر روحانیون می خواهند آنها را از خط فکری که دشمن ترسیم کرده، خارج نمایند، باید دست دوستی به سوی آنان دراز کنند.

 آیت الله موسوی جزایری به بیان خاطره ای از فعالیت های فرهنگی دوران جوانی خویش پرداخت و ابراز داشت: در زمان قبل از انقلاب، جو حاکم بر مساجد به گونه ای بود که تنها پیرمردها و پیرزنان قادر به حضور در مساجد بوده و اجازه نمی دادند که جوانان وارد مسجد شوند، اما ما انقلابی فرهنگی را قبل از انقلاب اسلامی، در اهواز آغاز کردیم.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، در ادامه به شیوه جذب جوانان در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حدود 40 یا 50 سال پیش اوضاع نابسامانی به دلیل عدم انجام فعالیت های فرهنگی، سراسر شهر را فرا گرفته بود؛ از این رو آستین ها را بالا زده و اقدام به جذب جوانان به مساجد کردیم.

*متحول شدن جوانان موفرفری

امام جمعه اهواز، ادامه داد: برخی از جوانانی که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جانفشانی کردند، همان جوانان موفرفری کوچه و خیابان بودند که آرام آرام زمینه ورود آنان به مسجد فراهم گردید و دچار تحول شدند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان گفت: پس از جذب جوانان موفرفری و آستین کوتاه، کلاس های اخلاقی و عقیدتی را برگزار کردیم و فعالیت های فرهنگی را تا جایی توسعه دادیم که این طرح در سراسر کشور اجرایی شد.

*شکل گیری هسته های انقلاب در مساجد

وی با اشاره به شکل گیری هسته های انقلاب در مساجد، تصریح کرد: آن گاه که جرقه های انقلاب زده شد، تعداد زیادی از جوانان حاضر بودند جان خود را برای امام(ره) فدا کنند و الحق و الإنصاف نیز همین هسته های شکل گرفته در مساجد، زمینه های انقلاب ملت ایران را فراهم آوردند.

 آیت الله موسوی جزایری، رفاقت با جوانان را اصلی مهم در تبلیغ مؤثر یاد کرد و گفت: اگر جوانان بدانند که روحانیون دلسوز آنها هستند، جذب خواهند شد. تجربه نشان داده که هرگاه جوانی وارد مسجد می شود، متحول می گردد.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: اگر جوانانی که دشمن به صورت شبانه روز، بر روی افکار و عقاید آنها کار می کند، جذب معارف الهی شوند، آنچنان متحول می شوند که هیچ چیزی نمی تواند آنها را از مسیرشان خارج سازد.

*روحانیت؛ پناهگاه نسل جوان

 امام جمعه اهواز در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که روحانیت پناهگاه نسل جوان است، اظهار داشت: آینده نظام وانقلاب در دستان همین جوانان و نوجوانان است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha