پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه، استفاده از شبکه های اجتماعی را فرصتی برای تبلیغ دین و مکتب اهل بیت(ع) و خارج کردن این فضا از دست دشمن دانست و خواستار حضور فعال مبلغان در این عرصه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، در همایش منطقه ای مبلغان هجرت و مدارس امین، در سالن مجتمع آدینه تهران بابیان این که برخی ارتباطات میان افراد و بزرگان دین ارتباط پستی و سازمانی نیست، بلکه ارتباط قلبی و ایمانی است، گفت: زمانی که خبر شهادت مالک اشتر را به حضرت امیر المومنین (ع) دادند حضرت تا چند روز ناراحت بودند و یا زمانی که شیخ مفید رحلت فرمود، حضرت بقیه الله(عج) با خط سبز نوشتند که "ما هم ناراحتیم". این ارتباط ها قلبی است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به اهمیت علم و عالم در اسلام، ابراز داشت: از امام حسین (ع) روایت شده که ارزش کسی که فردی را برای مقابله با افکار انحرافی تربیت می کند از کسی که مظلومی را نجات می دهد، بیشتر است.

وی با بیان اینکه دیگر زمانی نیست که ما در منبر به دنبال آن باشیم که مطلب ما به درد کسی بخورد، بلکه باید منبر کلاس درس باشد، تصریح کرد: باید مبلغ دین نیازهای جدید را شناسایی کند و براساس نیازها سخن بگوید.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی، استفاده از شبکه های اجتماعی را یک فرصت برای تبلیغ دین و مکتب اهل بیت(ع) و خارج کردن این فضا از دست دشمن دانست و گفت: همان اندازه که این شبکه ها می تواند مضر باشد، با جهت دهی مناسب هم می توان از آنها در راستای ترویج دین بهره برد، لذا مبلغین باید با تشکیل گروه هایی، جوانان را جذب کنند.

معاون تبلیغ و آموزش های کار بردی حوزه در ادامه افزود: اگرچه من مخالفم که عمر خود را در این شبکه ها صرف کنیم، اما باید بدانیم که دیگر دوران فرد گرایی سپری شده و به اجتماع گرایی روی آورده شده، بنابراین تازمانی که از سوی مسئولین مجاز به استفاده از شبکه های اجتماعی هستیم، باید نسبت به جذب جوانان تلاش کنیم تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

وی یکی دیگر از راه های جذب جوانان را استفاده از ظرفیت بسیج مساجد برشمرد و ابراز داشت: باید با تشکیل حلقه های معرفتی در بسیج، زمینه جذب هرچه بیشترجوانان را فراهم کرده و آگاهی دینی آنان را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی، هنر یک مبلغ دینی را پیوند زدن قرآن و زندگی مردم دانست و گفت: مبلغ باید بتواند با استفاده از آیات الهی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی را برای مردم تبیین کند.

معاون تبلیغ و آموزش های کار بردی حوزه علمیه در پایان یاد آورشد: مبلغین برای این که بتوانند مردم و گروه های اجتماعی را با معارف دینی آشنا کنند، باید تلاش و کوشش دو چندانی داشته باشد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha