جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سمیعیان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: امام خمینی(ره) نگاه ویژه ای همانند اسلام به زن داشت و می خواست کرامت از دست رفته زن را به او برگرداند، به همین دلیل به دنبال احیای ارزشهای اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی سمیعیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و همچنین جایگاه زن در اسلام و انقلاب گفت: زن  ایرانی، در رژیم گذشته موجود بی ارزشی بود و تنها نگاه و استفاده  ابزاری به آن می شد.

وی ادامه داد: حاکمان ظلم و ستم چون دست نشانده غربی‌ها بودند؛ از دستورات آنها نیز پیروی می‌کردند، به همین دلیل اجرای فرامین غرب باعث شد تا  فرهنگ غرب را در داخل کشور اجرا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان اظهار داشت: نگاه غرب به زن به عنوان کالا و تنها برای خوش گذارنی بود و می خواستند از این طریق کرامت را از زنان بگیرند، همین نگاه نسبت به زنان قبل از انقلاب در حکومت پهلوی وجود داشت.

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) افزود: بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) نگاه ویژه‌ای همانند اسلام به زن داشت و می‌خواست کرامت از دست رفته زن را به او برگرداند و به همین دلیل به دنبال احیای ارزشهای اسلامی بود.

وی خاطر نشان ساخت: اسلام نگاه خاصی به زن داشته، برای او ارزش و اعتبار زیادی قائل است، تا جایی که زن را مهمترین رکن خانواده و همچنین تربیت فرزندان و گرم نگه داشتن محیط منزل می داند.

 حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان گفت:  اسلام برای زن حقوق برابر با مرد قائل است و زن را موجودی تأثیر گذار در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اخلاقی می داند، لذ برای حفظ این جایگاه بالاترین دستورات را درباره آن (مانند حجاب) صادر می‌کند.

القای تفکر فمنیستی برای مقابله با اسلام است

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) ابراز داشت:  اسلام زن را به عنوان الگوی جهان آفرینش برای تمامی افراد جامعه مطرح می‌کند و این نشان از اهمیت موضوع است، ولی نگاه غرب این گونه نبوده، بلکه با دیدگاه فمنیستی که به زن دارد در صدد است تا با آموزه های اسلام مقابله کرده و با میدان دادن به زنان در بعضی موضوعات هویت زن بودن را از آنها بگیرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:  اسلام اصالت خانواده را در زن می داند به این معنا زمانی یک خانوداه دارای اصالت واقعی است که زن درآن نقش خود را به عنوان زن، همسر و مادر ایفاء می‌کند، بنابراین هر حرکتی که باعث شود او از زن بودن، مادر و یا همسر بودن بیرون بیاید، مخالف است؛ این در حالی است که غرب به دنبال عکس این قضیه بود و همواره تلاش می‌کند تا زنان را از خانه و خانواده دور نموده و به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای استفاده‌های دنیوی، جایگاه آنها را پایین بیاورد.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha