یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد شمس الدین زاده - بشرویه

حوزه / امام جمعه بشرویه گفت: امام خمینی (ره) در زندگی خود ساده و مردمی بودند و همین مردمی بودن ایشان از اصل اسلام نشأت می گیرد، امام(ره) توانست مکتبی سیاسی را برای مردم عرضه کند و این مکتب امام خمینی(ره) حرف تازه‌ای را برای مردم به وجودآورد و زندگی و سرنوشت مردم را تغییر داد.

 حجت الاسلام شمس الدین زاده امام جمعه بشرویه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به فرا رسیدن ایام میلاد امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) از جهت جامعيت و كمال، پس از انبياي الهي و ائمه معصومين از شخصيت  برجسته و بي‏ نظير برخوردار بودند، مانند اجداد طاهرين خود همه اوصاف و كمالات را يك‌جا داشتند و همه ایشان را در رشته‏ هاي گوناگون از جمله فقه و فلسفه، عرفان و سياست، از بهترين‏ هاي زمان می دانستند.

وی درخصوص ویژگی های اخلاقی امام(ره) عنوان کرد: امام به هدف خود کاملا ایمان و اعتقاد داشتند و به راهی که برای خود انتخاب کرده بودند مطمئن  بوده و هیچکس نمی توانست ایشان را از تصمیمی که گرفته بودند منصرف سازد.

ای پژوهشگر حوزه، علت شجاعت و آرامش امام خمینی(ره) را مانوس بودن با قرآن و اهل بیت(ع) دانست و افزود: امام از چشمه نورانی و زلال قرآن و مکتب پیامبر(ص)  و اهل بیت (ع)سیراب شده بود.

 حجت الاسلام شمس الدین زاده با بیان اینکه، مطالعه کتاب ها و اندیشه های بزرگان و علما از ایشان فردی دانا و اندیشمند ساخته بود، تصریح کرد:  امام(ره) در زندگی خود  ساده و مردمی بودند و همین  مردمی بودن ایشان از اصل اسلام نشأت می‌گرفت.

وی  افزود: امام توانست  یک مکتب سیاسی را برای مردم عرضه کند که حرف تازه‌ای برای مردم جهان به وجودآورد و زندگی و سرنوشت مردم جهان به‌خصوص ایران را تغییر دهد.

امام  جمعه بشرویه خاطر نشان کرد:  دشمنان سعی می‌کردند که جلوی اندیشه و تفکر امام(ره) را بگیرند، ولی هیچ‌گاه نتوانستند در این زمینه گام بردارند.

حجت الاسلام شمس الدین زاده، با تاکید بر حراست از راه و خط امام خمینی(ره) گفت: روحانیون و مردم باید بصیرت و دانش خود را نسبت به ولایت و اسلام افزایش داده و در این زمینه گام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha