دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرجام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، اگر بخواهیم در سند چشم انداز 20 ساله، حوزه علمیه خراسان را یک حوزه رده دوم و دومین حوزه جهان تشیع بدانیم باید از لحاظ توسعه کمی و کیفی لوازم و ابزار آن را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام،  مدیر حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: یکی از لوازم پذیرش طلبه تهیه فضای فیزیکی مناسب هم برای اسکان و هم ارائه دروس طلبگی است.

وی افزود: اگر بخواهیم در سند چشم انداز 20 ساله، حوزه علمیه خراسان را یک حوزه رده دوم و دومین حوزه جهان تشیع بدانیم باید از لحاظ توسعه کمی و کیفی لوازم و ابزار آن را فراهم کنیم که یکی از آنها مدرسه سازی و ایجاد حجره هایی متناسب با رشد و توسعه کمی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان در خصوص پرورش طلاب عنوان کرد: در پرورش طلبه 3 رکن نقش دارد که رکن اول برنامه آموزشی و رکن دوم آن کادر آموزشی است.

وی سومین رکن را فضای آموزشی دانست و گفت: باید همزمان با توسعه مدارس علمیه، استاد مناسب هم برای پرورش طلبه تربیت و آماده کرده و متناسب با فضا و استاد باید برنامه هایی مربوط به آن زمان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام ادامه داد : طلبه باید بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه در فضای حکومت اسلامی باشد و اگر ما در هر سه رکن یک رشد متوازنی داشته باشیم خروجی های خوبی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان ها بر اساس اعلام نیاز انجام شده، تعداد 140 استاد به آن مناطق اعزام شده اند و کلیه اساتید بومی خود را  بر این اساس سامان دهی کرده ایم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه هدف اصلی از راه اندازی مدرسه علمیه  نواب،  پشتوانه سازی علمی و آموزشی برای حوزه بوده است  گفت: مدرسه علمیه نواب برای دوره های تخصصی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سفیران هدایت برای جبران کمبود ها و خلاء مبلغین در مناطق مرزی و غیر مرزی استان  است افزود: حدود 2 سال است که مدرسه سفیران هدایت در استان راه اندازی شده است .

این استاد حوزه، خاطرنشان ساخت: این مدرسه افراد را با مدرک دیپلم پذیرش  کرده و یک دوره 5 ساله آموزش می دهد و از افراد تعهد گرفته می شود که بعد از دوره 5 ساله  به همین مقدار در مناطق محروم و مشخص شده خدمت کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha