شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ نمر

حوزه/ برخی منابع دیپلماتیک بروکسل در مورد گزارش های اطلاعاتی از ریاض ابراز نگرانی کرده اند، چون گزارش ها حاکی از این است که سعودی ها به آمریکایی ها اعلام کرده اند که قصد دارند حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نمر از تاریخ 8 مارس 2012 تا کنون در زندان آل سعود به سر می برد. در شرایط کنونی نیز اگرچه برادر شیخ نمر و وکیل ایشان، خبر به تاخیر افتادن حکم اعدام ایشان را اعلام کرده اند. اما شبکه "النبأ" عربستان از منابع رسانه ای اعلام کرده که نظام عربستان به دنبال اجرای حکم اعدام شیخ نمر می باشد.

محمد النمر وکیل شیخ النمر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گفت: خانواده شیخ نمر به صورت دوره ای تماس هایی تلفنی با شیخ نمر و شیخ نمر در آخرین تماس با خانواده خود به آنها گفته که امور همچنان مانند سابق است و اوضاع تفاوتی نکرده است.

وکیل شیخ نمر افزود: تماس بعدی خانواده شیخ نمر با ایشان در تاریخ 28 ماه جاری میلادی مصادف با 7 خرداد خواهد بود.

برخی منابع دیپلماتیک بروکسل نیز در مورد گزارش های اطلاعاتی از ریاض ابراز نگرانی کرده اند، چون گزارش ها حاکی از این است که سعودی ها به آمریکایی ها اعلام کرده اند که قصد دارند حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کنند.

در همین رابطه مرکز بین المللی حمایت از حقوق  و آزادی ها عضو ائتلاف دادگاه جنایی بین المللی ملک سلمان بن عبدالعزیز نیز خواستار عفو شیخ نمر توسط ملک سلمان شده است.

این مرکز گفته: شیخ نمر حدود سه سال است که به خاطر مطالبه حقوق خود و بیان نظر خود و انتقاد از حکومت آل سعود در بازداشت به سر می برد و حکم اعدام ایشان که توسط دادگاه کیفری صادر شده حکمی ظالمانه و غیر انسانی و برخلاف معاهدات بین الملل و پیمان هایی است که عربستان ملزم به رعایت آنها می باشد.

این مرکز از مدافعان حقوق بشر در عربستان خواسته کمیته ای برای دفاع از شیخ نمر تشکیل دهند تا حمایت های قانونی را از ایشان انجام دهند و برای لغو حکم اعدام ایشان تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha