یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حائری شیرازی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر جوان جامعه امروز را با مسجد انس دادیم و برای جوان برنامه ریزی کردیم، دیگر برای آینده جامعه اسلامی نگرانی نداریم، اگر این امر محقق نشد باید از آینده جامعه ترسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محی الدین حائری شیرازی امروز در مراسم اختتامیه طرح علمی تخصصی سراج( ویژه مدیران کانون های مساجد تخصصی و دانشگاهی) که در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین کاری که در مسجد باید انجام دهیم این است که اسلام و مسلمان را تعریف کنیم، یعنی بدانیم که انسان از منظر اسلام چیست و چه توانمندی هایی دارد.

وی تصریح کرد: در کانون های فرهنگی هنری حل مسئله نکنید، باید مسئله ایجاد کنید و جواب و راهکار حل آن را به عهده ای اعضای کانون ها بگذارید، جوانانی که به مسجد می آیند باید توانایی حل مسائل را پیدا کنند، مسجد باید به محلی تبدیل شود که حل مشکلات را به مردم بیاموزد.

آیت الله حائری شیرازی بیان داشت: باید در مسجد به مردم بیاموزیم و آن ها را عادت دهیم که قسمتی از کارها را از زمین بردارند و تنها به اقدامات متولیان و مسئولان فرهنگی تکیه نکنند، کار فرهنگی بدون همدلی و همکاری مردم محقق نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت هایی که هم اکنون در کانون های مساجد انجام می شود نباید در همین سطح بماند، جوان مسجدی باید متخصص و متعهد باشد، آینده ای این نظام اسلامی به جوانان مسجدی وابسته است، اگر جوانان مسجدی خودشان را نرسانند، دشمن پیش می آید و امور را در دست می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مسجد باید از انسان چاه مرتبط با اقیانوس بسازد، امام خمینی(ره) چاه آب زلالی بود که ابرقدرت ها با همه قدرت اقیانوسی شان نتوانستند با او مقابله کنند.

آیت الله حائری شیرازی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید شعار داشته باشند، شعارشان هم باید این باشد که بگویند:" ما آماده ایم تا به دنیا و اهل عالم بگوییم که ما می توانیم."

وی ابراز داشت: کار فرهنگی که در مساجد صورت می گیرد باید دقیق و کارشناسی باشد، با دست خالی نمی شود در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد، بالا بردن تخصص و پرورش کارشناس در مساجد باید جزو برنامه های اصلی ستاد عالی کانون های مساجد باشد.

باید مسجد را از این مظلومیت در بیاوریم

آیت الله حائری شیرازی افزود: امروز باید برای تاثیرگذاری بیشتر به دنبال حلقه های مفقوده کار فرهنگی باشیم که ممکن است از نگاه خیلی ها جا مانده باشد، کار در مسجد از زیبا ترین و مظلوم ترین کارهاست، باید مسجد را از این مظلومیت در بیاوریم.

وی یادآور شد: غرب می خواهد به ما بقبولاند که ما نمی توانیم، تمام نزاع ما با غرب سر همین است که می گویند اسلام دین حقیقی نیست، طایفه ای و نژادی است، در دینش مشکلاتی وجود دارد و مانع پیشرفت انسان می شود، در حالی که اسلام تواناست.

آیت الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: اگر جوان جامعه امروز را با مسجد انس دادیم و برای جوان مسجدی برنامه ریزی کردیم، دیگر برای آینده جامعه اسلامی نگرانی نداریم، اگر این امر محقق نشد باید از آینده جامعه ترسید.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha